Egységes menetrendi-, utastájékoztatási- és jegyrendszert alakítanak ki a közúti és vasúti közlekedésben 2020-ra – mondta a Magyar Időknek Mosóczi László, az innovációs minisztérium államtitkára.
Elmondta: amellett, hogy kiszűrik a vasúti és buszjáratok párhuzamosságait és megszervezik a csatlakozásokat, azt is bevezetik, hogy az ország két pontja között utazva csak egyetlen jegyet kelljen megváltani, függetlenül attól, hogy hányszor szállunk buszról vonatra, vagy helyi járatról helyközire. Emlékezetett: a kormány deklarálta, hogy a közösségi közlekedés gerince a vasút, a közúti személyszállítás fő feladata pedig, hogy ráhordja az utasokat a vasútra.
Az uniós elvárások szerint 2020-ban esedékes a helyközi közúti közösségi közlekedés liberalizációja, 2023-ban pedig a vasúté, de vizsgálják utóbbinál, hogy van-e lehetőség a további tíz évre szóló derogációra. Ugyanis ez az állami vasúttársaság számára azt jelentené, hogy a jövedelmező területeken meg kell harcolnia a bevételekért a magánvasutakkal, a kevésbé jövedelmezőkön pedig egyedül kell elszenvednie minden hátrányt, mert kötelező fenntartania a szolgáltatást.
Mosóczi elmondta azt is, hogy a fővonalakon 2022 végéig kiépítik a szükséges rendszereket ahhoz, hogy 160 km/órával haladhassanak a vonatok.