A Közlekedési Hatóság fogja vizsgálni, hogy a BKV-nál futó csuklós Modulo buszok rendelkeznek-e a szükséges engedélyekkel, és ha igen, szabályosan kapták-e meg azokat – írja a Zoom.hu.
Korábban a portál írta meg, hogy egy magánszemély feljelentést tett közúti veszélyeztetés miatt, mert szerinte veszélyes mértékű konstrukciós hibával engedték forgalomba a járműveket. A rendőrség a feljelentést a Közlekedési Hatóságnak továbbította. Ezzel a hatóságnak voltaképpen saját magát kell vizsgálnia.
A fő probléma, hogy a gyártó Ikarus Egyedi Kft. a prototípushoz képest megrövidítette a sorozatban gyártott buszokat, ezzel megváltoztak a jármű menettulajdonságai, és egyéb műszaki változtatásokat is végrehajtottak. A feljelentés szerint azonban a buszok típusengedélyét a prototípus engedélyéből származtatták, amit az alapvető változtatások miatt nem lehetett volna megtenni.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke, Naszályi Gábor korábban azt nyilatkozta, hogy a buszoknál kanyarodáskor lépnek fel olyan gondok, amelyek alapján ő sem érti, hogy ilyen jármű hogyan kaphatott típusengedélyt. A feljelentés szerint a busz hátulja kitörhet, ami a megállóban állókat veszélyeztetheti.
A BKV egyébként tíz Modulo 168d buszt kapott meg, noha harminc darabra szerződött az Ikarus Egyedivel. A cégnek viszont nem sikerült határidőre teljesíteni a megrendelést, ezért a közlekedési vállalat elállt a szerződéstől. Ugyanezen okból a Volánbusz is elállt a 180 csuklós busz megvételére kötött megállapodástól. Mindez az után történt, hogy az Ikarus Egyedi Kft. csődvédelmet kért, a kormány pedig stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette. (Fotó: MTI / Balogh Zoltán)