Belföld
Budapest, 2018. január 19.
Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén 2018. január 19-én.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

Elhatárolódnak Mészáros Csabától az Ikarus Egyedi kisebbségi tulajdonosai

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 07. 12. 11:00

A jóváhagyásuk nélkül alakították át a csuklós buszok prototípusát.
Korábban a témában:

Az Ikarus Egyedi Kft. kisebbségi tulajdonosai csütörtökön közleményben határolódtak el a Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonos intézkedéseitől.

A Lanta Kft. és az Albatric Kft. azt írja, ők a városi autóbuszok tervezését, dokumentációit, szaktudást és mintegy 150 fős szakembergárdát vittek az akkor még MABI-Bus Kft. elnevezésű vállalkozásba. 39 százalékos tulajdonrészüket azonban a többségi tulajdonos jogilag kifogásolható manőverekkel 0,5-0,5 százalékra csökkentette, emiatt perelnek. Üzletrészeik lecsökkentése óta a társaság életébe nem tudnak beleszólni, a cég helyzetéhez, csődjéhez, a vezetői által hozott döntésekhez nincs közük.

Azt is írják, hogy a csuklós Modulo buszok rövidített, 18 méteres sorozatpéldányait a jóváhagyásuk nélkül alakították át, azok típusengedélyétől és az alkalmazott műszaki megoldásoktól elhatárolódnak. Az Ikarus Egyedi Kft. Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonosával minden kapcsolatot meg kívánnak szakítani.

Mint emlékezetes, a cég hétfőn bejelentette, hogy csődvédelmet kér, és a kormányhoz fordult segítségért, ami ezt a segítséget meg is adta, a kft-t stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette. Szerdán azonban a Volánbusz és a BKV is elállt a céggel megkötött, csuklós buszok szállításáról szóló szerződéstől, azt ugyanis a határidőt követő 90 napos türelmi időn belül sem teljesítette az Ikarus Egyedi Kft. A leszállított buszokkal is komoly problémák merültek fel, egy magánszemély közúti veszélyeztetés miatt feljelentést tett, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke pedig értetlenségét fejezte ki, hogy egy ilyen paraméterekkel rendelkező jármű hogyan kaphatott típusengedélyt. (Fotó: MTI / Balogh Zoltán)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.