A Heti Válasz hosszú elemzést közöl a médiapiac helyzetéről, a fideszes médiavásárlások (Mészáros Lőrinc, Andy Vajna, Heinrich Pecina, Habony Árpád) eddigi mérlegéről.
Arra jut, a sok tízmilliárdos tőkeinjekció dacára, az új kormányzati média csak ott hatékony, ahol nincs versenytársa – például a megyei újságok piacán. Márpedig a propaganda akkor hatékony, ha tömegmédiumok terítik.
Mivel a kormányzati kommunikáció irányítói a bulvárban látják a jövőt, a lap forrásai szerint Habony Árpád egyfajta tartalomfejlesztési igazgatóként irányítja az új magyar bulvártömböt (TV2, Origo, Bors, Ripost, Lokál).
Ugyanakkor eddig csak a „területfoglalás” történt meg. Egy névtelen kormányzati forrás azt mondta, a „finomhangolás” a választás után jön. Arra a kérdésre, ez mit jelent, egyértelművé tette:
Ki kell énekelnünk a németek kezéből az RTL Klubot. És az Index hírportál is túl sok vizet zavar.
Korábban Simicska Lajos azt mondta lapunknak, hogy Orbán Viktor már a 2014-es választási győzelem másnapján felvázolt neki egy komplett médiaprogramot és már ekkor bedobta, hogy “meg akarja vásárolni az RTL Klubot”, hogy aztán meg tudja szüntetni.