A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvonal húszmilliárd forintos felújításán áll vagy bukik a két város közé tervezett villamosvasút, a tramtrain megvalósítása – ezt a Szegedi Közlekedési Társaság szakértője, Németh Zoltán Ádám mondta előadásán, amelyről a Délmagyarország számolt be.
Németh indokoltnak nevezte a beruházást, mert Magyarországon a két város között az egyik legerősebb az utasforgalom. Az előzetes megvalósíthatósági tanulmány már 2007-ben elkészült. Elhangzott: korábban tízmilliárd forintot terveztek a járművekre és 13 milliárdot a pályára, ami még épp belefért az uniós kisprojekt kategóriába, amiről Magyarországon döntenek. Efölött már brüsszeli jóváhagyásra van szükség, ahol a megtérülést nagyon komolyan veszik – a megtérülés fontos eleme, hogy a tramtrain használói hamarabb érnek be a munkahelyükre, így többel növelik a GDP-t, mint amennyibe a beruházás került.
A szakértő hangsúlyozta: a beruházás reálisan 60 milliárd forintot tesz ki, amiben van egy 20 milliárdos lyuk. Ez a 135-ös számú vasútvonal, amihez legalább ötven éve nem nyúltak hozzá. Ha ezt nem újítják fel, akkor legfeljebb döcögni tud a tramtrain, és az utasok nem érnek be hamarabb a munkahelyükre.