A Dózsa György úti balesetben érintett M. Richárd is szereplője volt egy titkos nyomozásnak az év elején. De nemcsak ő, hanem bizonyos K. Konrád is, aki annak a biztonsági cégnek az ügyvezetője, amelynek tagjai védték Rogán Antal és Németh Szilárd csepeli lakossági fórumát, a miniszter titkárságának válasza szerint a szervezők kérésére.
A 444.hu birtokába jutott rendőrségi, ügyészségi és titkosszolgálati dokumentumok szerint
Vissza akarták szerezni a lopott kocsit
Az ügy lényege, hogy korrupt rendőrök segíthettek nekik megszerezni egy nagy értékű autót. A szóban forgó autónak egyébként február elején kelt lába a III. kerületből. Az Audit előző nap Németországból hozta be egy luxusautók tartós bérbeadásával foglalkozó német cég. M. Richárd közösségi oldalain sok fotón látható ilyen német rendszámú sportkocsi, illetve a német cég logóját viselő autószállító. A hatósági dokumentumok úgy fogalmaznak, hogy Gyurma „üzleti kapcsolatban” áll a német vállalkozással. Eszerint M. Richárd elhatározta, hogy a német üzlettársától ellopott kocsit megszerzi – pontosabban vissza -, ha kell, akkor erőszakkal.
Az Audi eltűnése után kevesebb, mint két héttel egy férfi sétált be az egyik belvárosi olasz étterembe, és az egyik felszolgálónak azt mondta, tudja, hogy ki lopta el az autót. A cégbírósági adatok szerint az éttermet működtető cég ügyvezetője M. Richárd, akit a személyzet azonnal értesített a különös látogatóról, aki a feltételezett autótolvaj nevét, és a kocsijának a rendszámát is elárulta. A férfi később telefonon is beszélt M. Richárddal az ügyről, de a saját nevét akkor sem árulta el.
Rendőr volt éttermi látogató
A lap azt írja a hatósági dokumentumokra hivatkozva, hogy az étterembe látogató férfi rendőr lehetett, erre jutott a szakszolgálat szerint maga M. Richárd is, vagyis az egyenruhás “kihasználva hivatali helyzetéből adódó ismertségét szerezte meg jogtalanul a bűnügyi információkat, és adta át M. Richárdéknak, akik így jutottak el az autótolvajhoz. A Készenléti Rendőrség egyik tisztje egy nappal a látogatás után kezdett információkat a férfiról, akit az ismeretlen éttermi látogató az Audi ellopásával vádolt meg.
M. Richárd megbízásából Izom, azaz K. Konrád kapta el a tolvajt és ugyancsak ő járt el később a kocsi visszaszerzése érdekében is. És ezt ugye ezt mind nyomon követte a titkosszolgálat. Az autót egyébként a TEK emberei tartóztatják fel Esztergom határában már nappal később, a volánja mögött K. Konráddal. A papírokból az derül ki, hogy a titkos megfigyelés egyébként jóval a 2017 februári autólopás előtt, még 2016 őszén kezdődött, és vélhetően nem M. Richárd és csapata volt a célpont, sokkal inkább rendvédelmi kapcsolataik. A két férfit önbíráskodás miatt feljelentette az NVSZ, ügyükben a Budapesti Nyomozó Ügyészség járt el. Ügy egyébként van is önbíráskodás miatt, de ennek M. Richárd nem gyanúsítottja.
M. Richárdot a 444.hu nem érte el, de K. Konráddal beszéltek. Ő azt mondta, a tulajdonos, akitől ellopták a kocsit, két hétre bízta meg a cégüket magánnyomozással, hogy kezdjék el felderíteni a kocsit.” Két hétig nyomoztunk, mire a kocsit sikerült visszakapnunk. Nem tudom, hogy ki jelentett volna fel [önbíráskodás miatt], minket erről egyáltalán nem tájékoztattak” – állítja. Arra a kérdésre, hogy a cége pontosan milyen megbízás alapján védte Rogán Antal és Németh Szilárd csepeli lakossági fórumát, azt válaszolta, hogy a szerződéseinkkel kapcsolatban nem tud semmilyen felvilágosítást adni.
A cikkel kapcsolatban a Miniszterelnöki Kabinetiroda közleményt adott ki, azt írják:
A ma megjelent hírekkel kapcsolatban ismételten tájékoztatjuk a sajtó munkatársait, hogy Rogán Antal miniszter úr soha nem alkalmazott sem biztonsági szolgálatot, sem testőrt. 2017. május 26-án, a csepeli nemzeti konzultációs fórumra is mindössze ketten kísérték el: sofőrje és személyi titkára. Rogán Antal az eseményen meghívott vendégként vett részt, minden egyéb a rendezvény szervezőinek döntése volt.
Kettős tragédia
Ahogy arról beszámoltunk, a tragédia május 15-én délután történt. A körülményekről a rendőrség akkor annyit közölt, hogy két autó karambolozott a Kassák Lajos és a Dózsa György út találkozásánál, és az egyik jármű az ütközés erejétől belerohant a buszmegállóba. A szemtanúk arról számoltak be, hogy a fehér kabrió nagy sebességgel rohant bele a másik, éppen kanyarodó Citroën oldalába, amely így a várakozók közé csapódott. A balesetben a Vízművek két munkatársa vesztette életét.
A kabrió sofőrje a történtek után több lapnak is nyilatkozott és azt mondta, mérhetetlenül sajnálja, de vétlennek érzi magát, a balesetben nem ő hibázott, a másik kocsinak kellett volna megadnia az elsőbbséget. Boszorkányüldözésről” beszélt. M. Richárd úgy nyilatkozott, hogy bár szerinte nem ő a felelős, segíteni szeretné az áldozatok családjait. Mint írtuk, a férfi a kecskeméti maffiaper egyik elítéltje.
Korábban úgy tudtuk, az egyik fiatalembert a megállóban várakozva érte a halál, de időközben kiderült, a hatalmas ütközéstől repült ki a járműből, és úgy vesztette életét szinte azonnal. A cikkből kiderült, hogy kezdetben a rendőrök is így gondolták, az adatgyűjtéskor ugyanis a szemtanúk azt mondták, hogy az áldozat velük várakozott a megállóban. Az egyik egyenruhásnak gyanús lett, hogy a Citroën mindkét utasa a Vízműnél dolgozik. Elmentek a cég telephelyére, és megnézték a kamerafelvételeket, amelyeken látszott, hogy hárman hagyták el a helyszínt a kocsival.
A 23 éves fiatal az eddigi adatok szerint a jobb hátsó ülésen ült, a másik áldozat, 37 éves kollégája pedig előtte. A 45 éves sofőrt súlyos állapotban vitték el a helyszínről, ahogy a kabrió 39 éves vezetőjét is. A megállóban várakozók közül egy 62 éves asszony szintén súlyosan megsérült, egy 18 és egy 66 éves nő pedig könnyebben.
Nincs féknyom
A Zsaru magazin múlt héten arról írt, hogy továbbra is vizsgálják, mi vezethetett másfél héttel ezelőtti Dózsa György úti tragédiához. A rendőrök még mindig tanúkat hallgatnak meg, begyűjtötték a környék térfigyelő kameráinak felvételeit, elszállították a roncsokat, amelyeket igazságügyi műszaki szakértő vizsgál, pontosabban felméri a kocsik műszaki állapotát.
M. Richárd azt állítja padlóféket nyomott, de az ütközést már nem tudta elkerülni. A helyszínen nem találtak féknyomot, de a rendőrség szerint lehetséges, hogy ilyen rövid idő alatt a “fékrendszer még nem tudta kifejteni a hatását”.