Továbbra is vizsgálják, mi vezethetett másfél héttel ezelőtti Dózsa György úti tragédiához. A rendőrök még mindig tanúkat hallgatnak meg, begyűjtötték a környék térfigyelő kameráinak felvételeit, elszállították a roncsokat, amelyeket igazságügyi műszaki szakértő vizsgál, pontosabban felméri a kocsik műszaki állapotát:
- ellenőrzi a fék, a kormányberendezések és a gumiabroncsok állapotát
- a helyszíni szemle rajza, mérései és fényképei alapján megállapítja, történt-e olyan manőver, amellyel a sofőrök megpróbálták elkerülni az ütközést
- hagyományos számítások mellett egy speciális szoftver segítségével rekonstruálja a balesetet 3D-ben
A vizsgálatot nehezíti, hogy a járművek annyira összetörtek, hogy az alkatrészek több tíz méterre szétrepültek, illetve a tűzoltóknak szét kellett vágniuk a Citroënt, hogy kiszabadítsák az utasokat. “A katasztrófavédelem munkatársai csak a legszükségesebb részekhez nyúltak hozzá, és azt is precízen dokumentálják, így a kirendelt műszaki szakértő később láthatja ezt és ez alapján vissza tudja vezetni a baleset utáni közvetlen állapotot” – mondta a BRFK közlekedés-baleseti osztályának vezetője a Zsaru magazinnak.
A Mercedes sofőrjével kapcsolatban Jámbor Zoltán Frigyes alezredes elmondta: őt már kihallgatták, és azt mondja, a Váci útról fordult rá a Dózsa György útra és a Hősök tere felé tartott. Szerinte nem kellett lassítania, mert zöld volt a lámpa. Már a kereszteződésben járt, amikor észrevette a szemközti sávból kanyarodó autót.
Hogy a sofőr próbált-e fékezni, szakértő fogja kideríteni, ahogy azt is, a férfi milyen gyorsan haladt. Azt már tudják, hogy egyik sofőr sem ivott.
Amennyiben jelentősen túllépte az útszakaszon megengedett 50 km/h-s sebességet, vizsgáljuk majd, hogy a megtévesztő sebesség elve érvényesül-e.
Az ügyben továbbra is ismeretlen tettes ellen folyik a nyomozás.
Ahogy arról beszámoltunk, a tragédia május 15-én délután történt. A körülményekről a rendőrség akkor annyit közölt, hogy két autó karambolozott a Kassák Lajos és a Dózsa György út találkozásánál, és az egyik jármű az ütközés erejétől belerohant a buszmegállóba. A szemtanúk arról számoltak be, hogy a fehér kabrió nagy sebességgel rohant bele a másik, éppen kanyarodó Citroën oldalába, amely így a várakozók közé csapódott. A balesetben a Vízművek két munkatársa vesztette életét.
A kabrió sofőrje a történtek után több lapnak is nyilatkozott és azt mondta, mérhetetlenül sajnálja, de vétlennek érzi magát, a balesetben nem ő hibázott, a másik kocsinak kellett volna megadnia az elsőbbséget. Boszorkányüldözésről” beszélt. M. Richárd úgy nyilatkozott, hogy bár szerinte nem ő a felelős, segíteni szeretné az áldozatok családjait. Mint írtuk, a férfi a kecskeméti maffiaper egyik elítéltje.
Korábban úgy tudtuk, az egyik fiatalembert a megállóban várakozva érte a halál, de időközben kiderült, a hatalmas ütközéstől repült ki a járműből, és úgy vesztette életét szinte azonnal. A cikkből kiderült, hogy
A 23 éves fiatal az eddigi adatok szerint a jobb hátsó ülésen ült, a másik áldozat, 37 éves kollégája pedig előtte. A 45 éves sofőrt súlyos állapotban vitték el a helyszínről, ahogy a kabrió 39 éves vezetőjét is. A megállóban várakozók közül egy 62 éves asszony szintén súlyosan megsérült, egy 18 és egy 66 éves nő pedig könnyebben