Ikotity István (LMP) arról kérdezte Balog emberminisztert, hol tart a kormány és a Lego oktatási együttműködése, mi történt a tavalyi bejelentés óta, melyik lett a kiválasztott 100 iskola.
• Milyen újdonságokat próbálnak ki, milyen módszereket vezetnek be azokban?
• Milyen tanórába illesztve, miként gondolják az eredményeket felmérni?
• Ha tudják, hol a legnagyobb a lemorzsolódás, milyen egyéb lépéseket tesznek még?
• Milyen egyéb források vagy tanári erőforrásokkal próbálják meg segíteni a felzárkóztatást?
• Ki koordinálja a programot? Ki a felelőse a minisztérium részéről?
• Külföldön milyen eredménnyel alkalmazták a módszert, milyen eredményekkel ?
• Miként kaptak erről tájékoztatást, vagy kinek véleményére és kutatásaira támaszkodtak ?
Rétvári Bence államtitkár a tavaly a kormány és a Lego közötti együttműködési megállapodásról azt írta, hogy a dán cég játékain alapuló oktatási módszertan világszerte bizonyított. A programot Czunyiné dr. Bertalan Judit kormánybiztos koordinálja és még nem választották ki az iskolákat. Az EU-forrásból megvalósuló program kiírása után minden iskola pályázhat, de az elbírálásnál valóban előnyt élveznek a hátrányos helyzetű, illetve az alacsonyabb tanulói átlagponttal rendelkező iskolák.
A Lego oktatási programja segíti a gyerekek motiválását, erősíti a hátrányosabb helyzetű régiók felzárkózását célzó oktatási stratégiát. Az új módszertan alapvető készségfejlesztéssel támogatja a szaktárgyi tudást, és lehetővé teszi, hogy a fiatalok a munkaerőpiacon aktívabb, kreatívabb, versenyképesebb tudással tudjanak majd érvényesülni.
A módszertan a Lego Education különféle csomagjaitól függően több tantárgynál is alkalmazható (pl. matematika, informatika, természettudományi tárgyak, magyar irodalom, magyar nyelvtan, idegen nyelvek), az eredményeket pedig nyomon követik majd.
Az államtitkár szerint a Lego módszertanát már több mint 50 külföldi iskolában próbálták ki, jó eredménnyel. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a program az oktatásban új megközelítést és lehetőséget ad diáknak, pedagógusnak. A Lego mérnökei segédeszközeiket úgy alkották meg, hogy a kísérletekben részt vevő diákok aktív közreműködésüknek köszönhetően első kézből, saját bőrükön szerzett tapasztalatokkal fejlesszék a szerkezetekkel, azok működésével, a programozási technikákkal kapcsolatos ismereteiket. Rétvári Bence végül abban bízik, hogy a diákok átélhetik majd az önálló felfedezés izgalmát és olyan készségekre tehetnek szert, amelyek jövőbeli sikereik zálogai lehetnek.