Március végéig az Európai Bizottság illetékesei elé tárják a lex Mahir ügyét – írta meg Magyar György közlése alapján a Mahir Cityposter Kft.-vel közös tulajdonosi körhöz tartozó Magyar Nemzet. A hirdetési vállalkozás jogi képviselője elmondta: ügyvédi irodájuk felhatalmazást kapott, hogy tételesen megfogalmazzák észrevételeiket ahhoz a már elfogadott törvényhez és kormányrendelet-tervezethez, amellyel el akarják lehetetleníteni a közterületi reklámok piacát.
Ahogyan korábban beszámoltunk róla, az oszlopháború első csatájában a kormány maradt alul. Idén februárban jogerősen is kimondta a bíróság, hogy
A Fővárosi Ítélőtábla debreceni tanácsa úgy döntött: a hirdetőoszlopokról szóló 25 éves szerződés érvényben marad. Tíz évvel ezelőtt kötött a Mahir hosszú távú szerződést a hirdetőoszlopok kihelyezéséről, amit 2015 végén, Orbán Viktor és Simicska Lajos összeveszése után az önkormányzat hirtelen felbontott, és nekiállt a hirdetőoszlopok elbontásának. Ettől később a bíróság tiltotta el a fővárost.
Nyolcéves koncesszió, biztosan nem Simicskának
A Magyar Nemzet keddi cikke szerint azonban közeleg a második felvonás: Budapest összes tömegközlekedési eszközének, illetve a megállóknak, kiemelten a metrók reklámhelyeinek hasznosítását nyolc évre koncesszióba adnák, a parlamenti választás előtt egy évvel.
Emlékeztetnek: azok a részletszabályok, amelyek egy tollvonással megszüntetnék a jelenleg ismert hagyományos hirdetőoszlopokat, illetve meg is tiltanák, hogy az úgynevezett utcabútorokon politikai hirdetéseket lehessen közzétenni, korábban a Magyar Reklámszövetség tiltakozását is kiváltották.