Hétfőn azt írta a Blikk, hogy a BKK „eltüntette az utakról” a legújabb klímás és környezetkímélő buszokat, helyettük pedig régi, korábban félreállított, klíma nélküli járműveket állítanak forgalomba. A lap szerint ennek az áll a hátterében, hogy a közlekedési központ „egy jogi kérdésen összeveszett” az 5-ös vonalon 28 hibrid buszt üzemeltető alvállalkozóval.
A BKK közölte: attól, hogy felmondták a T&J Busz Projekt Kft-vel kötött szolgáltatói szerződést, ezután is változatlanul magas marad a szolgáltatás színvonala. A BKK megrendelésére 20 vadonatúj, ugyancsak alacsonypadlós és légkondicionált csuklós Volvo busz állt forgalomba a BKV Zrt. üzemeltetésében – írták.
Amint azt a BKK is jelezte, a T&J Busz Projekt Kft-vel azért bontottak szerződést, mert a cég nem tudta minden kétséget kizáróan igazolni, hogy tulajdonosi szerkezete megfelelt a közbeszerzésekről szóló törvény előírásainak, megalapozottan feltételezhető, hogy az offshore cégekkel kapcsolatos rendelkezésekbe ütközik.