Belföld

Már tíz éve utazunk Combinóval a nagykörúton

Az új Combinók a 4-es és 6-os vonalára, azaz a nagykörútra kerültek, amely a legforgalmasabb Budapesten. A járművek akkor a világ leghosszabb egyterű villamosai voltak a maguk 54 méteres hosszával. Ezt a rekordot a szintén Budapesten pár hónapja forgalomba állt hosszú CAF Urbos villamosok vették át, a spanyol gyártó járművei két méterrel hosszabbak.

A megrendelt negyven villamos első példánya 2006. március 14-én érkezett meg, az utolsót pedig 2007 májusában szállították a magyar fővárosba. A negyven villamos vásárlására, valamint az egyéb járulékos beruházásokra – mint például a körúti pálya, a peron és a vezeték átépítése, a remizek átalakítása – negyvenmilliárd forintot költöttek.

A szerelvényeket mintegy kétéves késedelemmel szállította le a Siemens-Kiepe konzorcium, mert a járművek alumíniumvázát acélra cserélték.

Ajtóhibák miatt Demszky Gábor akkori főpolgármester 2006. július végén leállíttatta a villamosokat, majd rongálások miatt az önkormányzati választásokig kivonták a szerelvényeket a forgalomból. Ez idő alatt egyébként a Siemens kicserélte a villamosok hajtóművét is.

(MTI)

Címkék: bkkvillamoscombino

Ajánlott videó mutasd mind

Mérő László: Úgy döntöttünk, hogy elhisszük a történetet a vírusról

Még ha csak vaklárma is a magyarországi koronavírus-járvány, akkor is rengeteg haszna van a védekezésnek, állítja Mérő László matematikus, pszichológus. A professzor lapunknak arról is beszélt, hogy Orbán szélkakas, és 2022-ben megbukik, de szó volt a távozó indexesek előtt álló lehetőségekről is.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.