Hétfőn derült ki, hogy a világ egyik legnevesebb reklámügynöksége, a J. Walter Thompson (JWT) budapesti irodája végzi a magyar kormány külföldi menekültellenes kampányával kapcsolatos feladatokat, nettó 800 millió forintért. A Kreatív Online úgy értesült: a budapesti iroda több munkatársa is a felmondását fontolgatja. Erre reagálva kedden este egy konkurensük, a Saatchi & Saatchi plakátokat helyezett ki a JWT budapesti irodája elé, melyeken az állt, hogy aki távozna a cégtől, azt szívesen alkalmaznák.
Facebook – Saatchi & Saatchi
A Kreatív Online megkereste a JWT New York-i anyacégét, hogy kommentálják az ügyet. Egyelőre annyit válaszoltak, hogy a történtek kedden jutottak tudomásukra és komolyan vizsgálódnak.
A JWT budapesti irodája a Facebookon azt írta: úgy vélik, hogy „egy objektív kommunikáció, ami megfelelő hangnemben szólítja meg az ország területére érkező bevándorlókat, nem tekinthető negatívnak semmi esetre sem”. Hozzátették: azon lesznek, hogy a kért üzenetet félreérthetetlenül adják át és ne formáljanak téves képet Magyarországról és az ügynökségről.
A JWT jelenleg az Egyesült Államok legnagyobb reklámügynöksége és a világ negyedik legnagyobb ügynökségi hálózata, 90 országban vannak jelen – írja a Kreatív. Olyan cégek tartoznak az ügyfeleik közé, mint a Nestlé, az Unilever, a Johnson & Johnson vagy a Ford.