Beáznak az új megállók, a pályák környezetét elönti a szemét, kivitelezési hibák és a Kacsóh Pongrác úti felüljárón 20 kilométer per órával döcögő villamos. A 27,5 milliárd forintból felújított 1-es villamos pályáját végigjárta az Index és a készült fotókkal együtt kérdezett rá a BKK-nál a hibákra.
A fővárosi közlekedési cég szerint az üzemeltető, a projektmérnök és a megrendelő szakemberei rendszeres garanciális bejárásokon rögzítik a hibákat, és intézkednek a javításról – balesetveszély esetén soron kívül. Úgy vélik a a fotókon látható hibák nem jelentősek, kijavításukat folyamatosan végeztetik a vállalkozóval.
Az esztétikai hibák mellett kiderült, hogy például nagyon magas lett az új megállók teteje, és ha esik és fúj, jobb, nem védenek megfelelően. A BKK erre nagyjából csak széttárta a kezeit: a hidakon jellemzően erősebb a légmozgás, de ez a víz feletti építményeknél természetes jelenség.
A Kacsóh Pongrác úti felüljárón a villamos mindössze óránként 20 kilométeres sebességgel döcög. A cég szerint ez az útszakasz nem volt része az 1-es villamos felújításának, mert a vágány állapota azt nem indokolta. A vágány műszakilag most is megfelelő állapotú, de a dilatációkat ki kell cserélni, ezt a BKV végzi majd el.