Prievara Tibor, a budapesti Madách Imre Gimnázium tanára nyílt levélben utasította vissza a forgatásról szóló kérést. „Lehetne egy látványos filmet készíteni ezekről a projektekről, az is elképzelhető, hogy a diákok lelkesen nyilatkoznának, hiszen interaktív táblás teremben lennének, elkészült terméket mutathatnának, beszámolhatnának arról, hogy egy világversenyen igen szép eredményt ért el a fejlesztésük, és azzal is dicsekedhetnének, hogy saját maguk próbáltak egy hírportált fenntartani. Csak azt is hozzá kell tenni, hogy az interaktív tábla adomány, a fejlesztést egy magáncég végezte, a feladatot otthon, szabadidőmben segítettem, a filmhez a diákok szereztek kamerákat, a forgatást szombaton csináltuk, a vágást saját szoftverrel, házilag oldottuk meg, végül fizetés nélküli szabadságot kaptam, hogy képviselhessem az országot a világbajnokságon. Ha szerencsénk van, lelkesen nyilatkoznak, és mindebből csak keveset észlelnek a gyerekek” – fogalmazott az MTVA főszerkesztőjéhez írt levelében a pedagógus.
A tanár lehangoló állapotokról ír a Klik által fenntartott iskoláját illetően. A számítógépek régiek, korszerűtlenek, ráadásul nincs is belőlük elég, a tanárok a saját laptopjaikat kénytelenek használni, a wifi nem működik rendesen, 13 percig tart, amíg a gép bekapcsolásától eljut odáig valaki, hogy kinyomtasson egy e-mailben küldött dokumentumot.
“Mindezek fényében nem érezném hitelesnek, ha ez a film a magyar közoktatásban zajló esemény, netán érdekes, jó példa bemutatásaként, elkészülhetne. Nem lenne ugyanis igaz. Beállított díszlet, vágókép lehetne csak annak az egyre nehezebb és elkeserítőbb valóságnak az elfedéséhez, amelyet nap mint nap kell megélnünk sokunknak, azoknak főleg, akik éreznek hajlandóságot és elkötelezettséget ilyen jellegű projektek tervezésére, kivitelezésére” – ezzel indoklja, miért nem lenne hiteles a tévében bemutatni a sajátos nyelvtanítási módszert. Prievara Tibor azt javasolja, olyan iskolában forgasson a köztévé, ahol nem a Klik az intézményfenntartó. Végül azt írja, ilyen körülmények között könnyen elfogy a pedagógusok pluszenergiája, nem érzi, hogy érdemes erre áldoznia a hétvégéit, a diákok szemében lejáratódik, szakmaisága, hozzáértése megkérdőjeleződik.