Egyetlen fillért sem kapott még a 4-es metró üzemeltetésére a BKV, holott az új vonal közel 4 milliárdot vitt el eddig a közlekedési vállalattól. Az összeg várhatóan megduplázódik az év végére – írja a Népszabadság.
A lap emlékeztet, a közszolgáltatási szerződés értelmében a fővárosnak ki kellene fizetnie a megrendelt teljesítményt a BKV-nak.
A vállalatnak sürgős lenne a pénz átutalása, mert még az állami garanciát sem kapta meg az idén lejáró 9,4 milliárdos hitelek kiváltását szolgáló új kölcsönszerződésekhez – márpedig e nélkül nincs hitel.
Helyreigazít a BKK
A Budapeti Közlekedés Központ helyreigazítást adott ki a Népszabadság cikkéhez. Mint írják, nem igaz az az állítás, hogy „Egyetlen fillért sem kapott még a 4-es metró üzemeltetésére a BKV”. A Budapesti Közlekedési Központ havonta fizet a BKV Zrt. részére a szolgáltatás ellentételezéseként kompenzációt. Ennek összege tartalmazza az M4-es metró üzemeltetésének költségeit is.
Felhívják mindemellett a figyelmet, hogy hogy a BKK a mai napig minden egyes hónapra megfizette a BKV Zrt.-nek azon havi szolgáltatási díjakat, amelyek fedezetet nyújtanak a biztosított közlekedési szolgáltatások költségeire, így az M4-es metró üzemeltetésére is. A Népszabadság információt határozottan cáfolva fontosnak tartják megjegyezni azt is, hogy a BKK a belső szolgáltatóként közreműködő BKV Zrt.-t megillető havi szolgáltatási díjat – más cégektől eltérően – nem utólag, hanem a tárgyhónapot megelőzően fizeti ki.