A cég és a Tesco-Global Áruházak Zrt. közös sajtótájékoztatóján elmondta: a Nielsen Piackutató tavalyi adatai szerint húsvétkor a füstölt termékekből mintegy 4 ezer tonnát értékesítettek az országban, mintegy 5 milliárd forintért. A Pick füstölt áru piaci részesedése volumenben mintegy 11, értékben pedig 15 százalék. A füstölt áruk mintegy 40 százalékát adják el a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódóan.
Orosz András, a Tesco-Global Áruházak Zrt. marketing operációs igazgatója szerint a Tesco áruházak az idén mintegy 1300-1400 tonna füstölt árut értékesítenek húsvétkor. Ennek a mennyiségnek a 80-90 százaléka a sonka termékkörbe sorolt áru.
A Pick kereskedelmi igazgatója az MTI kérdésére elmondta: a társaság évente mintegy 3000 tonna sonkát állít elő. A cég füstölt áru termelése gyakorlatilag 100 százalékban sonkából áll – emlékeztetett.
Mindezt Madarász László, a Pick marketig igazgatója azzal egészítette ki, hogy a vásárlók többsége a tradicionális, hagyományos, elsősorban a kötözött sonkákat keresi, amikor vásárol. A cég termelése ehhez igazodik.