A kiállítás a diakép, mint vetített kép felhasználását tematikus blokkokban mutatja be. Helyet kaptak az épületfestésekről készült fotók: az utóbbi évek legsikeresebb vetítéseinek fotódokumentációja kultikus épületek, érdekes helyszíneket mutat be “átfestve” az ország különböző településeiről. A kiállításon láthatóak a Szent István Emlékév táblaképei, vetítései is.
Fotó: szekesfehervar.hu
A tárlatnyitó alkalmából előadást tartott Szepesi Imre, a Méhkasaula Kulturális Közhasznú Egyesület elnöke, aki elmondta, hogy a Méhkasaula dia projectje a party kultúrából a street art-ba került architekturális vetítéseket valósít meg köztereken és bel térben egyaránt. A vetített diakép, fénymontázst alkotva az épületek belső és külső falain un. „tapéta” jelleggel fénybe csomagolja a környezetet.
“A diavetítő mint fényfestő ecset funkcionál, segítségével belakjuk a teret, alkalmazkodva az adott helyszínhez, és a formai adottságokhoz. A virtuális épületfestés, a vizualitás régi/új médiumaként a szcenográfiai elemeket kiviszi az emberek közé. A terület mára kitört a belső térből és a street art-ba került át, mint egy hely specifikus művészeti irány, néhol public art, politikailag letisztított megjelenéssel, mint például a Talpra Magyar Street Art nemzeti trikolor vetítés esetében.” – mondta el Szepesi Imre.