Belföld

A webes jelenlét segíthet a mikrovállalkozásoknak az előrelépésben

A mikro- és kisvállalkozások nincsenek könnyű helyzetben: többségük egy lábon áll, és a tőkehiánnyal is meg kell küzdeniük. Szerencsére ugyanakkor ezeknek a cégeknek is vannak kitörési, növekedési terveik. Egy jó honlap vagy webáruház hozzájárulhat ahhoz, hogy viszonylag alacsony anyagi ráfordítással jelentősen bővítsék értékesítési körüket. A Budapest Bank idén ősszel indult Üzletélénkítő Programjában az ügyfeleknek ingyenes honlap és webshop készítés jár, és 1 évig díjmentesen működtetik is azokat.

A 300 millió forint alatti éves nettó árbevételű mikro- és kisvállalkozások több mint fele stagnál, ötöde pedig hanyatlik saját megítélése szerint – derült ki a Budapest Bank megbízásából készült kutatásból*. Mindemellett a kisvállalkozók keresik a kiutat, vannak növekedési terveik: legnagyobb részük (43%) új ügyfelekre szeretne szert tenni, ötödük pedig új piaci szegmenseket hódítana meg.

Ezek elérésének hatékony eszköze lehet az online jelenlét, hiszen a hazai internet-penetráció folyamatosan növekszik: a háztartások közel 60%-a rendelkezik számítógéppel és internet hozzáféréssel, a felnőtt lakosság 60%-a keres és tájékozódik az interneten, 15%-a pedig vásárol is.** A mikrovállalkozások egy jó honlap vagy webáruház segítségével jelentős mértékben bővíthetik értékesítési körüket. Szintén hasznos eszköz lehet a webshopban elhelyezett V-POS, azaz a virtuális bankkártya elfogadó terminál, amely azon túl, hogy egyszerű és gyors fizetést tesz lehetővé, a vásárlók számára semmilyen többletköltséget nem jelent, és a kereskedő számára is hasznot hoz: gyorsan bevételeihez juthat, nem kell várnia arra, hogy a megrendelt termék ellenértéke megérkezzen, és a készpénzkezeléssel kapcsolatos idő és költség is megspórolható. A V-POS-sal rendelkező kisvállalkozások többsége szerint ez a fizetési lehetőség nemcsak több vásárlót vonz, de éves szinten átlagosan 23%-os forgalomnövekedést is jelent a cégek számára.***

A Budapest Bank felismerte, hogy a mikrovállalkozások előrelépésének hasznos eszköze az online jelenlét, ezért Üzletélénkítő Programjában meglévő és most számlát nyitó ügyfeleinek ingyenes honlap és webshop készítést, illetve azok 1 évig díjmentes működtetését biztosítja. Az új webáruházhoz a bank V-POS terminált is kínál, így az online üzlet vásárlói egyszerűen és gyorsan fizethetnek bankkártyájuk segítségével.

A Budapest Bank az ajánlati és számlanyitási kötöttséget kizárja. Az Üzletélénkítő Program keretén belül az Oleander Informatikai Kft-nél az 1 évig díjmentes honlap és webshop szolgáltatások kizárólag a Banknál pénzforgalmi bankszámlával rendelkező kisvállalkozások számára igényelhetők, a bankszámla meglétét az Oleander Informatikai Kft. ellenőrzi. A Bank kisvállalkozásnak tekint minden olyan vállalkozást (gazdálkodási formára való tekintet nélkül), amelynek az utolsó lezárt pénzügyi év nettó árbevétele nem haladja meg a 200 millió forintot, illetve árbevételi adatoktól függetlenül valamennyi társasházat. A Bank által nyújtott számlavezetési és vPOS szolgáltatás részletes feltételei megismerhetőek a Bank által közzétett Budapest Fix számlavezetési csomagokra vonatkozó, valamint a Kisvállalkozások részére szóló forintszámla-vezetési hirdetményekből. A honlap és webshop szolgáltatáscsomagok tekintetében a Bank felelősséget nem vállal, a szolgáltatás feltételei tekintetében keresse kedvezményt nyújtó partnerünket, az Oleander Informatikai Kft-t és a további részletekről a http://uzletelenkitohonlap.hu címen is tájékoztatást kaphat.


* A BellResearch a mikrovállalkozások és a kkv-k pénzügyi döntéshozóinak telefonos megkérdezésével 2012 november-decemberében készített átfogó kutatást; az idézett adatok a 0-300 millió forint nettó éves árbevételű szegmensre (a mintában 555 vállalkozás) vonatkoznak.
** Forrás: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és Target Group Index felmérés 2012 Q1-Q4
*** A Budapest Bank megbízásából az Ipsos ASI készítette országos kutatás kisvállalkozások (100 millió forintnál kisebb nettó éves árbevétel) körében. Adatfelvétel 2011. október-november, lakossági minta=375 fő, vállalkozói minta=523 fő, alapminta+50 fő boost minta.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik