Egy metrószakaszjegyet akartam venni mindhárom esetben, kétszer álltam be a Batthyány téren a sorba, egyszer a Blaha Lujza téren, egyszer a délutáni csúcs ideje alatt, kétszer a reggeli forgatagban. Volt, amikor tizenöt percnél is többet töltöttem el a sorban, máskor egyből sorra kerültem.
A délutáni tömeg még kifog az új rendszeren
Tegnap délután nagyjából fél öt körül álltam be a Batthyány téren a BKK lilás szalagjával körbehatárolt labirintusába, vagyis először még csak jó messzire attól. Rengetegen voltak, épp akkor futott be egy HÉV is, kilátástalannak ítéltem a helyzetemet, igaz, három pénztár is működött. Korábban már mi is írtunk erről a korszakalkotó újításról, a közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a rendszert azért vezették be, hogy „csökkenjen a pénztáraknál gyakran tapasztalható hosszú várakozás”.
Az ígért nagyszerű érzést a tegnapi sorban állók még nem tapasztalhatták meg, egy bérletért váró diák szerint „nem lesz gyorsabb a sor, főleg így a hónap elején nem, amikor sokan vesznek bérletet. Csak nehezebb lesz megállapítani, hogy melyik pénztár vagy pénztáros a lassabb, ennyi” – mondta beletörődő hangon. Több mint tizenöt percig álltunk így egymás mellett. Végül ő megvette a bérletét, én a szakaszjegyemet, közben pedig megkérdeztem a pénztárost is. „Nem tudom, milyen lehet majd a jövőben ez a rendszer, elviekben gyorsabb lesz, ez a cél, de így délutánonként csak annyi a különbség, hogy nem közvetlenül előttünk tornyosul a sor, hanem hátrébb tömörülnek” – vallott a pénztáros.
Fotó: BKK
Ahogy futottak be a HÉV-szerelvények, a metrók, érkeztek a buszok a Batthyány térre, úgy lett egyre nagyobb a tömeg a pénztár előtt. Hiába az egysoros pénztárak, a délutáni csúccsal nem tudnak mit kezdeni.
„Reggelente érezhetően jobb a helyzet”
Ma reggel a Blaha Lujza téren újra beálltam egy szakaszjegyért, egyből sorra kerültem, a két pénztár közül csak az egyik előtt állt valaki, a másik szabad volt. Kievickéltem a labirintusból és megkérdeztem a pénztárost, mik az eddigi tapasztalatok. „Sokan észre sem veszik még reggelente a kordont, álmosan nekimennek vagy véletlenül arrébb lökik, de majd megszokják. Reggelente érezhetően jobb a helyzet, de még ne kiabáljunk el semmit” – vélekedett az óvatosan optimista pénztáros.
Utána még egyszer kipróbáltam a Batthyány téri jegypénztárt is, tényleg működhet reggelente ez az új rendszer, három pénztár nyitva, de jegyért vagy bérletért alig állnak sorba. Egy-két perc várakozás után sorra is kerülök. „Most jó, de látta már, mi van itt délután?” – kérdezte tőlem a pénztáros. Láttam.
Az eddigi tapasztalatok elég vegyesek az egysoros sorban állással kapcsolatban, mind a jegypénztár dolgozói, mind az utasok részéről. A BKK újítása beválthatja a hozzá fűzött reményeket, de ahogy egy méltatlankodó utas fogalmazott a délutáni tömegben, „nem ettől lesz egyszerűbb a budapesti tömegközlekedés, ha egyszerűbb lesz egyáltalán”.