A vezetőkre számos olyan feladatot róttak, amely nem munkaköri kötelességük, ráadásul nehezíti, gyakran kifejezetten akadályozza a zökkenőmentes közlekedést. Ilyen például az első ajtós felszállás, amiről egy ideje már nem tájékoztatják az utasokat – a BKK leszedette a járművek oldaláról a matricákat. Ezért az utasok azt hiszik, a sofőr hanyagságból nem nyitja ki a hátsó ajtókat. Emiatt az utasok naponta szidalmazzák, leköpdösik, sőt megdobálják a sofőröket – írja a HVG.hu.
Fotó: MTI / Koszticsák Szilárd
Az első ajtós felszállás miatt a sofőröknek közel 50 fajta jegyet, bérletet és speciális utazási engedélyt kell ismerniük és ellenőrizniük. Az ismeretanyagot egy kétszer kétórás tanfolyamon tanították meg nekik, amit az ellenőrök háromheti intenzív tanfolyamon sajátítanak el. A BKK álruhás ellenőrei ráadásul lekamerázzák a sofőröket, és hibát észlelve a munkáltatók bonusz-malusz csökkentéssel, végül pedig pénzmegvonással sújtják őket.
Egy másik, vitákra okot adható intézkedés, hogy a trolibuszon nem szállítható egyszerre babakocsi és kerékpár. Amennyiben ez a helyzet adódik, a sofőrnek meg kell állnia, és leszállítania a kerékpárost akkor is, ha előbb szállt föl és érvényesítette pótjegyét. Míg a biciklis le nem száll, a jármű nem mehet tovább – sorolja A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke.