Az osztrák főváros baloldali-zöld városvezetésének eredeti tervei szerint az utcát teljes egészében sétálóutcává alakították volna át, a kereskedők érdekvédelmi szervezete és a bécsi ellenzék azonban ezt hevesen elutasították.
Végül úgy módosították az ottani szabályokat, hogy két, úgynevezett “találkozási övezetben” az autósok, a gyalogosok és a kerékpárosok egyenrangú résztvevőként használhatják az úttestet. A megengedett legnagyobb sebesség húsz kilométer óránként. Jórészt megszüntették a keresztirányú autóforgalmat és a parkolási lehetőséget is. A Mariahilfer Strasse középső szakaszát teljesen átadták a gyalogosoknak.
A találkozási övezetekben az autósok nem akadályozhatják és nem veszélyeztethetik a gyalogosokat, ugyanakkor a gyalogosoktól is elvárják, hogy ne akadályozzák önkényesen az autósokat.
Leopold Bubak, a bécsi önkormányzat közlekedés-igazgatási osztályvezetője azt mondta: a koncepció célja a közlekedés résztvevőinek “egymás mellett élését” megvalósítani, “a gyalogosok bizonyos mértékű előnyben részesítése mellett”.
Az új közlekedési szabály újdonság Ausztriában és nem kevés vita kísérte a bevezetését. Sokan tartanak konfliktusoktól.
A városvezetés svájci példákra hivatkozott és azzal érvelt, hogy az úttestet eddig gyakorta piros lámpánál átszelő vagy nem a gyalogátkelőket használó gyalogosok több veszélyt jelentenek. Ha több a bizonytalanság, több a konfliktus is – jelentette ki Bubak nemzetközi tapasztalatokra utalva.
Az új közlekedési rendet a tervek szerint néhány hónapon keresztül tesztelik, azután helyi népszavazást tartanak az eredményről.