Nincs elég doboz és zsák a Mikulásgyárban, amelyekbe az ajándékokat tudnák csomagolni az idén nyolcadik alkalommal megnyíló jótékonysági akció önkéntesei. Zsolnai Endre, a december 6-án megnyíló karitatív esemény fő szervezője szerint 10-15 ezer, legalább 40X40 centiméteres dobozra volna szükség, amelykben az aodámányokat viszik majd el a rászorulóknak.
Ennyi doboz, zsák megvásárlása három-négyszázezer forintba is kerülhet, ha a karitatív akció szervezői nem találnak olyan gyártót, támogatót, aki ezeket a dobozokat térítésmentesen átadja a Mikulásgyárnak. A Mikulásgyárnak önkéntesekre is szüksége lenne.
Tavaly 300 saját és a Magyar Vöröskereszt 800 önkéntese dolgozott a Mikulásgyárban, de idén ennek kétszeresét is tudná foglalkoztatni az ország legnagyobb téli karitatív akciója. A jótékonysági esemény szervezői most felhívást intéztek azokhoz a vállalatokhoz, amelyek azt tervezik, hogy 2012 végén csapatépítő tréningekre viszik dolgozóikat. Az ő figyelmüket arra szeretnék felhívni, hogy a hivatali “csapatépítési” próbatételek nem feltétlenül javítanak a munkavégzésen, gyakran még távolítják is a munkatársakat.
A Daily Telegraph című lapban korábban megjelent, ezer fő megkérdezésén alapuló tanulmányt használták fel a karitatív akció szervezői, annak érdekében, hogy kidolgozzák az úgy nevezett “Mikulásgyár tréningjüket”. Ennek keretén belül gyűjthetnek ajándékokat a vállalatok, majd azokat a dolgozókkal együtt csomagolhatják be a Mikulásgyárban.
Azokat a vállalati döntéshozókat próbálják most rávenni az együttműködésre, akik nyitottak az új dolgok iránt és érzékelték már saját vállalati megmozdulásaikon, hogy nem mindenkit motivál a “klasszikus” csapatépítő tréning – nyilatkozta Bóta Renáta, a Mikulásgyár rendezvényekért felelős igazgatója. Mint mondta: egyre nagyobb értéke van HR szempontból az olyan programoknak, ahol a “fejtágítás” mellett, megjelenik a jótékonyság és az önkéntesség gondolatköre is. Egyes kutatások szerint, ahol a HR rendezvényekbe beépítik a jótékonysággal kapcsolatos üzeneteket, ott az átlagnál nagyobb lesz a csoportkohézió, és növekszik a vállalat iránti elkötelezettség is. Ezeknek a kutatásoknak a szem előtt tartásával cégek számára dolgozták ki a “Mikulásgyár-tréninget”.