Magyarországon nincs jogszabályban elfogadott közlekedéspolitikai koncepció és stratégia, amely rögzítené az állami feladatokat, a szükséges forrásokat. Ezt az Állami Számvevőszék (ÁSZ) felügyeleti vezetője közölte a közutak javításáról, állapotáról, illetve a vasúti közlekedés állami támogatási rendszerének ellenőrzéséről készített jelentéseket ismertető sajtótájékoztatóján.
Makkai Mária ismertetése szerint 2006. és 2011. első féléve között a közutak állapotában ugyan kismértékű javulás volt, de lényeges változás nem történt. Az utak burkolata nem megfelelő, háttérbe szorult az útfejlesztések mögött az útfelújítás, a szűkös anyagi lehetőségek ellenére a gazdaságossági szempontok nem érvényesültek.
A MÁV gazdálkodásának vizsgálatakor az derült ki, hogy a 2006-2008 közötti szervezeti átalakítások után sem csökkentek az állami támogatások, a MÁV és leányvállalatainak likviditási helyzete nem állt helyre, s megnőtt a vezetői beosztások száma. A humán költségek aránya 2007-ben 32 százalékkal, 2010-ben pedig 45 százalékkal gyarapodott.
A helyzetet az ÁSZ szerint az is bonyolítja, hogy a MÁV csoport ingatlanjainak jogi helyzete 1993 óta rendezetlen.