A korlátozottan rendelkezésre álló repülési jogok kiosztásával esélytelenné válna egy új nemzeti légitársaság megalapítása. Az MSZP szükségesnek és még lehetségesnek is tartja a Malév utódjának létrehozását, és úgy ítéli meg, hogy a kormány sokkal kevésbé fontos célokra költ el tízmilliárdokat – közölte Kovács Tibor.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a múlt héten közölte, hogy az összesen 24, Európai Unión kívüli, kihasználatlan repülési jogból 22 célállomásra továbbra is jelentkezhetnek az érdeklődők; eddig az izraeli, az ukrajnai, az oroszországi és a törökországi jogokra érkezett kérelem, az első kettőnél le is járt a pályázati határidő.
Bár nem publikus, hogy melyik légitársaság adott be kérelmet, a Wizz Air kommunikációs igazgatója elmondta, hogy szeretnének új járatokat indítani Budapestről, például Moszkvába és Tel-Avivba, a Malév repülési jogainak megszerzésével. A fapados légitársaság vezérigazgatója, Váradi József pedig már a Malév február 3-i leállása után jelezte, hogy elsősorban a moszkvai, kijevi, isztambuli és a tel-avivi jogokat szeretnék megszerezni.
A korábban a Malév által birtokolt jogok a légitársaság üzemben tartási és működési engedélyének megszűnése után váltak kihasználatlanná, engedélyeit az NKH Légügyi Hivatala április 17-i határozataival vonta vissza.
Az MSZP-s Kovács Tibor a sajtótájékoztatón elmondta, a bizottság rendkívüli ülésén várnak választ arra is, hogy kétszáz korábbi Malév-dolgozó miért nem kapta meg a légitársaság csődje után elmaradt járandóságát.
Emlékeztetett arra is, hogy a szocialisták korábban hiába kezdeményeztek parlamenti vizsgálóbizottságot a Malév-csőd okainak feltárására, ám ha kormányra jutnak, továbbra is szorgalmazni fogják annak kiderítését, hogy kit terhel a felelősség a légitársaság megszűnéséért és annak körülményeiért.