A budapesti buszok új színéről a főpolgármester egymaga döntött – közölte helyettese a Népszabadsággal. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) téved, nem a közgyűlésnek kell döntenie az új színről – mondta a lapnak György István, aki cáfolta azt is, hogy Vitézy Dávid választott volna színt. A döntést több alternatíva közül, belső konzultációk után Tarlós István hozta meg, ahogy a fehér Alstom-kocsikról is Demszky Gábor volt főpolgármester határozott.
György István szerint a színvilág és a hagyományőrzés között nincs szignifikáns összefüggés, a szín „modern, esztétikus, friss”, és biztos benne, hogy a budapestiek meg fogják szeretni. A Budapesti Közlekedési Központ vezetője szerint jelenleg tucatnyi eltérő színű és megjelenésű busz közlekedik. Ez városképi és tájékoztatási szempontból is zavaró. Vitézy szerint az időzítés azért is jó, mert 105 busz vár fényezésre, így ezt már az egységesítés jegyében lehet megtenni.
Jönnek a magánbuszok
Jövő héten zárul le a főváros eddigi legnagyobb szabású szolgáltatásvásárlást célzó busztenderének újabb fordulója, ezúttal két tételben összesen évi csaknem 10 milliárd forint értékű szolgáltatásra, 150 busz forgalomba állítására kért ajánlatot a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – ismerteti szintén a Népszabadság. A BKK 75 szóló és 75 csuklós autóbuszra kért ajánlatot. A pályázaton csak az előminősítési eljáráson sikeresen túljutó három cég indulhatott, a VT Transman, a Color Tours Kft. és az Orangeways City Kft.
A taxikhoz kell a rendelet
A buszokkal ellentétben a taxik egységes színének bevezetéséhez rendeletet kell alkotnia a Fővárosi Közgyűlésnek. Tarlós István főpolgármester korábban azt mondta, a főváros nem zárkózik el attól, hogy a fekete-sárga színkombináció helyett kék-szürke legyen a bérkocsik színe. A javaslat a Taxis Gépkocsivezetők Független Szakszervezetétől (TGFSZ) származik.
Az Országos Taxis Szövetség elnöke ugyanakkor nem támogatja az ötletet. Szerinte, ha ilyen színűek lesznek a fővárosi taxik, nehezen lehet majd megkülönböztetni azokat a rendőrautóktól. Metál Zoltán azt mondta, azt sem tudja majd az utas, a kocsi melyik társasághoz tartozik. Ha telefonon rendelnek ugyanoda több taxit más társaságtól, azt sem tudják, melyik kiért jött.