Belföld

Menesztenék a Szegedi Közlekedési Kft. igazgatóját

Az új trolibeszerzés csúszása miatt menesztené a Szegedi Közlekedési Kft. igazgatóját a város alpolgármestere.

Egy uniós támogatásnak köszönhetően, a beszerzési eljárást követően összesen 13 új trolibusz vásárlására kötött szerződést még tavaly januárjában a szegedi önkormányzat a nyertes Ikarus-Skoda konzorciummal. A háromilliárdos beruházás az összesen 30 milliárdos szegedi tömegközlekedésfejlesztési program egyik eleme.

A beszerzés azonban 17 hónapja csúszik, miután a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) igazgatójának bejelentésére több vizsgálat is indult ellene. A nyomozó hatóságok, a Nemzeti Fejlesztési ügynökség és a Közlekedési Döntőbizottság eljárásai és helyszíni vizsgálatai azonban nem állapítottak meg szabálytalanságot a beszerzéssel kapcsolatban – összegezte a vizsgálatok eredményét Szeged alpolgármestere.

Solymos László elmondta: a Közlekedési Döntőbizottság – mely még a helyszíni vizsgálat során javasolta az új trolik mielőbbi beszerzését – most nyilvánosságra hozott határoza, mely szerint szabályos volt az önkormányzat tendere, úgy tűnik, végleg pontot tett a vita végére. Ugyanakkor a projekt emiatt 17 hónapos csúszásban van, hat új trolinak már a szeptemberi tanévkezdéstől futnia kellett volna, és a város nem tudta beindítani a járművek hiányában a már kiépett vonalon az új, 10-es trolijáratokat sem – mondta az alpolgármester.

Solymos László szerint az SZKT igazgatójának bejelentései jelentősen késleltették a beruházást, és ezzel kárt okoztak a városnak. Ezért az alpolgármester lemondásra szólította fel Dr. Tóth István Tibort, és bejelentette: amennyiben ezt a cégvezető nem teszi meg, akkor kezdeményezi menesztését a következő közgyűlésen.

A cégvezető szerint azonban nincs oka annak, hogy lemondjon. Dr. Tóth István Tibor azt mondta: nem feljelentéseket, hanem bejelentéseket tett, amelyben kételyeit fogalmazta meg. Az igazgató szerint ezekkel kárt sem okozott a városnak. Ezt azzal indokolta, hogy szerinte tavaly még 315 forintos euro árfolyamon lehetett volna beszerezni az új járműveket, most azonban 285 forintos árfolyamon. Az alpolgármesterrel ellentétben Dr. Tóth István Tibor úgy vélte: nem jelent többletbevételt az új trolivonal, amelynek üzemeltetése éves szinten nagyjából 120 millió forintba kerül, amelynek szerinte nincs fedezete.

Az alpolgármester ugyanakkor azon az állásponton van, hogy a hosszú késlekedés igenis kárt okozott a városnak. Solymos László azt mondta: a Közlekedési Döntőbizottság mostani kedvező határozata után mielőbb tárgyalni kell a gyártó céggel, és azt remélte, hogy jövő év júliusában sikerül elindítani az új trolikat.      

Ajánlott videó

Olvasói sztorik