Az előző ciklusban kötött “botrányos” szerződések miatt mára csaknem 400 milliárd forintra duzzadt beruházást új vezetők fejezhetik be a BKV-hoz tartozó DBR Metró Projekt Igazgatóság élén – jelentette ki a főpolgármester. A főváros lépését nemcsak a kényszer, hanem a parlamentben elfogadott új metrótörvény is indokolja. A szervezetet ezután nem a közlekedési társaság vezérigazgatója, hanem Radnay Tibor irányítja, aki eddig a Metróber Kft. műszaki igazgatójaként dolgozott. Helyettese pedig szakjogász lesz – mondta el Tarlós.
Szerinte a legnagyobb probléma, hogy a metróépítésben a világban szokásos egységes generálkivitelezői megbízás helyett 2005-ben és 2006-ben összesen 17 külön vállalkozói szerződést kötöttek. Ennek alapján jelenleg csaknem 105 milliárd forintot követelnek az érintett vállalkozások. Elképesztőnek nevezte például a metrókocsik szállításához kapcsolódó Siemens-szerződést.
A korábbi MSZP-SZDSZ-es városvezetés hozzájárulásával a dokumentum alapján a németek most már több tízmilliárd forintot követelnek Budapesttől. “Szimpla hülyeségből ilyen szerződést nem lehet aláírni” – hangsúlyozta a főpolgármester. Mint mondta, a főváros a hetekben ismét az ügyészséghez fordult, most már a beruházás befejezését, így a 181 milliárd forintos uniós támogatást is veszélyeztető kivitelezői szerződések miatt.