Sok a kátyú Fehérváron

Egyelőre katasztrofális az úthálózat helyzete, de a tervek szerint - két éven belül - a Fehérvár útjai lesznek a legjobbak az országban.

Székesfehérvár útjait meggyötörte a tél. A szakemberek adatai szerint nemcsak a külterületeken (Felsőváros, Búrtelep, Maroshegy, Feketehegy) nőtt meg a kátyúk száma 20-25 százalékkal, hanem a város egészét érintő szennyvízhálózat kialakítása is jelentős romlást eredményezett. Ez utóbbi szinte teljes terjedelmében érinti a kisfaludi, öreghegyi, alsóvárosi, börgöndi, csalai utakat.

A felmérések szerint Fehérvár úthálózatának mintegy 18 százaléka jelentősen romlott. Igaz, hogy a feltárásokat általában teljes útburkolat csere követi, de mindez csak idén év végén történik meg. A Mártírok útjának teljes rekonstrukciója (ahol 2×2 sávot, 2×1 kerékpár sávot, új járdákat alakítanak ki) várhatóan 2014-re fejeződik be. A felújítási munka csaknem kétmilliárd forintba kerül.

Hasonló a helyzet Szegeden is, ahol az utakon “folt hátán folt”. Ha lenne a városnak elegendő pénze, le tudnák marni és újra aszfaltozni a nagyon rossz állagú utakat, így azonban csak “tűzoltásra” képesek, melyben a legfontosabb szempont a balesetveszély elhárítása.

Győrben jobb a helyzet: a kisalföldi városban az elmúlt 5 évben mintegy 200 utca burkolata kapott új réteget. De még vannak kényes területek, ahol az aszfalt továbbra is érzékenyen reagál az időjárási körülményekre, így szükséges a kátyúzás.