Osztolykán Ágnes, az LMP országgyűlési képviselője közleményében azt írta, a felsőoktatás rendszerváltás után lezajlott demokratizálódása viszonylag széles rétegek előtt nyitotta meg a társadalmi felemelkedés lehetőségét, és “a társadalmi mobilitás amúgy is szűk csatornáinak tehát nem szabad tovább szűkülniük”.
Mint írta, csak egyetérteni lehet azzal a kormányzati szándékkal, hogy a felsőoktatás minden területén – oktatás, kutatás, intézményi irányítás – kiemelt szerepet kapjon a minőség. “Arról kell szólnia a törvénykoncepció vitájának, hogy a társadalmi mobilitás lehetősége és a minőség követelménye hogyan egyeztethető össze” – szögezte le.
A politikus közölte: a féléves társadalmi egyeztetés során az LMP is be fogja mutatni részletes javaslatait arról, hogy “miképpen ötvözhető a hatékonyság követelménye, a részvétel elve és az igazságosság, a társadalmi mobilitás növelésének szándéka”.
Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár szerdán jelentette be, hogy elkészült az új felsőoktatási törvény vitaanyaga, az 51 oldalas dokumentum szerint felülvizsgálandó a 2006-ban bevezetett többciklusú felsőoktatási rendszer, osztatlan képzésben valósulna a pedagógusképzés, és két emelt szintű vizsga lenne a felsőoktatásba való belépés feltétele.