Belföld

Repednek a BKV-buszok

A százhetvenegyből tizenkét IK-435 típusú csuklós autóbusz akadt fenn a BKV soron kívüli repedésvizsgálatán, a járműveket a javítás idejére kivonták a forgalomból - tudta meg az MTI.

A busztípust az egyik példány hétvégi váztörése miatt kellett soron kívüli ellenőrzésnek alávetni. A fővárosi tömegközlekedési társaság buszainak átlagéletkora közel 16 év, a buszpark legidősebb tagja egy 24 éves Ikarus, a legfiatalabbak pedig a 2004 és 2006 között beszerzett Volvók. Jelenleg az iskolai szünet miatt nem hiányzik autóbusz, bár az igényeket csak tartalék járművekkel tudják kielégíteni. Év közben azonban nem tudják tartani a paraméterkönyvben szereplő menetrendet.

A cég szerint ezeket a nehézséget a június végén beszerzett belga Van Hool csuklós autóbuszok enyhíteni fogják. A problémát a tartalékok hiánya, illetve a villamosok, metrók nem tervezhető autóbuszos pótlásának biztosítása okozza, erre jelenleg nincs teljes kapacitás. Évente a “gurulóköltségeken” kívül mintegy 4 milliárd forintot költenek a buszpark fenntartására, a karbantartóhelyek műszaki színvonala azonban a 30-40 évvel ezelőtti műszaki igényeket tükrözi, ennek ellenére a rendszeres és az ad hoc karbantartások szorosan vett műszaki követelményei megfelelnek az elvárásoknak.

A legtöbb busz túlfutott, ezer jármű már „csereérett”. Az Ikarus 200-as sorozatból 734 jármű fut az utakon, ezek mind felújításra szorulnak, de az öregedő Ikarus 400-as, alacsonypadlós sorozatú buszokból is 390 fut, ezek is cserére szorulnak. A buszpark fiatalítására a cég a tulajdonos Fővárosi Közgyűlés 2008-as döntése értelmében 1,05 milliárd forintot költhet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik