Hasonló gondok miatt már többször le kellett állítani rövid időre a fúrópajzsot, mert a folyamatosan változó talajviszonyokhoz kell igazítani a marótárcsát – áll olvasható a DBR Metró Projekt Igazgatóságának közleményében. Mivel a Duna alatt fokozott a veszély, ezért tárcsát mintegy fél méterre visszahúzzák és keszonnyomás alatt megtisztítják, majd átállítják. A szakemberek azt remélik, hogy szerdán elkezdődhet a tisztítás, és a hét végére végeznek a munkálatokkal. Az átmeneti leállás miatt a korábban előre jelzett ütemterv tartható marad – írták.
A déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá, és múlt péntekig mintegy 190 métert tett meg a 300 méterből. Amint átér a pesti oldalra, északi párja is elindulhat a Szent Gellért térről. A DBR korábbi közlése szerint az alagútépítési munkák a budai oldalon teljesen befejeződtek. A pesti oldal építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés Kelenföldről fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre.