A TGI nemzetközi összehasonlításában azt vizsgálta, hogy az egyes országok fogyasztói mennyire preferálják a hazai termékeket. Hat ország lakosait kérdezték meg, mennyire értenek egyet azzal az állítással, hogy „Amikor csak tehetem, hazai árut veszek”.
A magyarokról lehet tudni, hogy közülük sokan igyekeznek magyar termékeket vásárolni az üzletekben, és ezt a TGI adatai is alátámasztják. A briteknek azonban csak 9 százaléka ért határozottan egyet az állítással, további 27 százalékuk pedig inkább egyetért. De a németeknél is csak 10, illetve 24% az egyetértők aránya a felnőtt lakosságon belül.
A volt szocialista országokon belül a csehek és a szlovákok kevésbé ragaszkodnak a hazai márkákhoz, mint a magyarok, ellenben a lengyelek még a magyaroknál is inkább favorizálják a hazai termékeket. A szlovákoknak csak 8, illetve 28; a cseheknek 11, illetve 33 százaléka értett egyet azzal, hogy ha tehetik, akkor szlovák, illetve cseh terméket vásárolnak. A lengyel 18-69 éveseknek összességében több mint a fele egyetért azzal, hogy a hazai termékeket preferálják: 24 százalék határozottan, további 28 százalék pedig inkább egyetért.