A pályázat elkészítése tízszer annyi munkát igényelt, mint egy közbeszerzési pályázat – mondta lapunknak Dudás Zoltán, a Budataxit és a Taxi5-öt üzemeltető Buda Kft. ügyvezetője. (A pályázat kiírásához még egy fővárosi rendeletet is módosítani kellett, noha a közlekedési miniszter és a főpolgármester is nekirugaszkodott már a ferihegyi gyorsvasút kiépítésének.) Az összesen hatvan pontból álló feltételrendszer megszabná az autók korát, színvilágát, méretét, valamint a sofőrök ruházatát és nyelvtudását is – továbbá a gépkocsivezetőknek is ugyanazon a biztonsági ellenőrzésen kell átesniük, mint például a pilótáknak. Az eredeti elképzelésekhez képest némileg puhultak a feltételek, az általunk megkérdezett taxisok szerint a repteret üzemeltető Budapest Airport Rt. vezérigazgatója „már elég időt töltött Magyarországon” ahhoz, hogy az elvárásokat a realitásokhoz közelítse.
A három pályázó a ferihegyi drosztokat jelenleg is birtokló Tourist Taxi, valamint az előzőből kivált Airport Taxinak a Volántaxival alkotott konzorciuma és a Budapesten legtöbb autót üzemeltető taxitársaságok konzorciuma. Ebben összesen hét társaság vesz részt: a Buda, a Budapest, a City, a Főtaxi, a Taxi4, a Taxi2000 és a 6×6.
A Tourist Taxi pályázatának érdekessége, hogy a cég csak három éve üzemel, ugyanakkor a kiírásban az szerepel, hogy a pályázónak (a konzorciumban pályázók esetében legalább egynek) minimum öt éve kell személyfuvarozással foglalkoznia. A cég vezetőjét, Szakál Józsefet ugyan nem értük el, de a személyszállítással foglalkozó 815 magyarországi vállalkozás közül valószínűleg találtak konzorciumi partnert.
A hét fővárosi taxitársaságot tömörítő konzorciumnak egyelőre nincs neve, azt a résztvevőknek még meg kell alapítaniuk, amennyiben megnyerik a tendert.
A pályázat a kiírás szerint kétfordulós, az első fordulóban a pályázókat ár alapján rangsorolják, és a három legolcsóbb ajánlatot tevő társaság jut tovább. Az eredmények ismeretében tehát az első szűrőn senki nem fog kiesni, legfeljebb formai hiba miatt. A második, végső menetben pedig a szolgáltatási színvonal alapján fogja a repülőtér kiválasztani azt a társaságot, amelyik beállhat a reptér előtti drosztra, és fuvaronként 350 forintot befizethet a Budapest Airport kasszájába.
