A témában tartott sajtótájékoztató anyaga szerint a BA egyetlen személyszállító társasággal köt majd szerződést a reptéri utasfelvételre, a pályázat azonban nem érinti a rendelt taxiszolgáltatást. A győztes társaságnak 60 minőségi kritériumnak kell megfelelnie, és garanciát kell vállalnia egy előre rögzített méltányos és átlátható tarifarendszerre. A szolgáltatási szerződést a közlemény szerint naponta ellenőrzi a BA.
Az első forduló regisztrációja pénteken kezdődik, és várhatóan júniusban zárul. A második, zárt forduló júliusban lesz, így az új szolgáltatás augusztus 15-ével indul. A követelmények vonatkoznak a flottára, a személyzetre, a fuvardíjakra és a működés rendjére.
Chris Woodruff, a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport Rt. (BA) vezérigazgatója korábban elmondta, hogy „8 millió utas első és utolsó magyarországi élménye a reptéri kiszolgálás”, és nem lehetett nem észrevenni a problémát. Lapunk információi szerint a reptérről évente körülbelül 2,4 millió utas közlekedik taxival. Woodruff azonban a sajtótájékoztatón úgy nyilatkozott, hoggy évente hétmillió utas érkezik vagy indul Ferihegyen, és felmérésük szerint 25 százalékuk használ taxit a reptér és a város között. Ebből szerinte ki lehet következtetni, hogy a győztes társaság hány fuvarra számíthat, de Woodruf kijelentette: „ez egy bazi nagy szám”.
Woodruff elképzelései szerint egy taxitársaság fogja megnyerni a pályázatot, mert „a Ferihegyre érkező külföldi utasoknak ugyanis nincs kedvenc taxitársaságuk, így a ferihegyi társaságban kell megbízniuk”. A bizalomerősítés jegyében egységesítik a tarifákat és az autóparkot is, valamint kötelező lesz a nyelvtudás a sofőröknél. Utóbbiról nem kérnek nyelvvizsgabizonyítványt, Woodruff állítása szerint ez a napi ellenőrzések és próbavásárlások során fog kiderülni. További kikötés, hogy a sofőrök sem az autóban, sem pedig a droszton nem dohányozhatnak.
A győztes pályázót két forduló után fogják kiválasztani, az első menetben a három legolcsóbb tarifát ajánló jut tovább, mí g a második fordulóban a legjobb szolgáltatási színvonalat ajánló nyer.
A pályázat csak holnap kerül nyílvánosságra, de az biztos, hogy az a cég, amelyik sikerre számít, annak legalább 150 autót kell forgalombaállítani (lapunk információi szerint a korábbi egyeztetéseken még 180-200 autóról volt szó). Ezeknek legalább 30 százaléka kombinak, 15 százaléka pedig egyterűnek (a mozgássérült utasok kiszolgálása érdekében) kell lennie.
A szerződést 4+1 évre kötik, az első év után az autók átlagéletkora maximum három év lehet, legfeljebb három autótipust használhatnak, és valammenyi autónak egységes színűnek és arculatúnak kell lennie.
A város négy zónára lesz osztva, ezekben maximálva lesz a tarifa. Az utas érkezéskor a reptéri diszpécsernél megrendeli a számára megfelelő autót, majd kap egy vouchert, amelyen rögzítve van a távolság, a maximális fuvardíj, és az autó rendszáma.
