Belföld

Bővítené a kormány az e-ügyintézést

Ötven újabb törvény módosításával teremtené meg az elektronikus ügyintézés lehetőségét az informatikai tárca, kötelezve minden állami szervezetet a világhálós ügyintézésre – írja a Népszabadság.

A központi kormányzati portálra április elseje óta négyezren regisztráltak – vagyis kértek megfelelő kódot az okmányirodákban. Ennek birtokában már használhatják az ügyfélkaput, amelyen keresztül lehetőség adódik többek között az elektronikus adóbevallásra, adófolyószámla-kivonat, anyakönyvi kivonat, egyéni vállalkozói igazolvány, lakcímigazolvány, mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa, nemzetközi vezetői engedély igénylésére. Novembertől pedig tovább bővül a rendszer.


Az informatikai tárca most azt szeretné elérni, hogy minden állami szervezet saját maga is tegye lehetővé az elektronikus ügyintézést. Így aztán nemcsak a központi portálon át, hanem egy saját helyi rendszeren keresztül is intézni lehetne az ügyeket. Igaz, ennek a feltétele az lenne, hogy a netező állampolgár, ha azonosítani kell rendelkezzen fokozott biztonságú elektronikus aláírással.


Az új informatikai szabályrendszer megalkotására egyébként a közigazgatási törvénynek tavaly decemberi módosításra ad alapot, amely november elsejétől alanyi joggá teszi az e-ügyintézést. Ez azt jelenti, hogy a világhálón közzé kell tenni minden állami szervnek, hogy az adott üggyel kihez, hova, mikor lehet fordulni, milyen jogai vannak az állampolgárnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik