Az intézkedés a hitelintézet – 2004. év végi adatok alapján – mintegy 320 ezer ügyfelét érinti – tudtuk meg a banktól. Az OTP egyébként március 21-én kezdte el az ügyfelek tájékoztatását a bank honlapján, illetve a bankfiókokban elhelyezett hirdetményekben, üzletszabályzatokon és kondíciós listákon. A Mobil Aláírás szolgáltatás díjmentes és a bankfiókokban, illetve az OTPdirekt telefonos szolgáltatáson keresztül igényelhető.
Miért volt rá szükség?
A bank tájékoztatása szerint az interneten és az internetes banki szolgáltatások esetében az adathalászati kísérletek száma nemzetközi és hazai szinten is folyamatosan emelkedő tendenciát mutat, ami szükségessé teszi az OTPdirekt internetes és WAP szolgáltatás kapcsán az ügyfelek adatainak aktívabb védelmét. Erre a jelenségre már a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) is közleményben hívta fel az ügyfelek figyelmét.
Az alapbiztonság (azonosító + jelszó) mellett a plusz védelem lehetősége eddig is adott volt (az ügyfél által meghatározható napi átutalási limit, SzámlaKontroll SMS szolgáltatás, Mobil Aláírás), de a jelzett tendenciák miatt a Mobil Aláírást április 5-étől kötelezővé tették. Ennek következtében a napi – jelenleg 50 ezer forintban meghatározott – limit felett (az egyébként beállított napi limitig) csak abban az esetben teljesülnek az átutalások, ha az OTPdirekt szerződés a Mobil Aláírást is tartalmazza.
Csak személyesen
A Mobil Aláírást a hazai mobilozók mellett a külföldi mobilszolgáltatók előfizetői is igénybe vehetik. A Mobil Aláírás funkcióra vonatkozó megbízást és a mobil telefonszám módosítását interneten keresztül nem lehet elvégezni, ehhez be kell menni valamely OTP-bankfiókba, vagy kezdeményezni kell az OTPdirekt telefonos szolgáltatás ügyintézőinél, amennyiben az ügyfél szerződése ezt lehetővé teszi.