Belföld

Opel Zafira II – nagyobb, szebb, jobb

Az Opel a Genfi Autószalonon mutatta be kompakt egyterűjének második nemzedékét. A modernebb formák, és a nagyobb belső tér újra a kategória-elsők közé emeli a dinamikusabb külsejű, jól variálható Zafirát. Képgalériánk

Az Opel Zafira 1999-es bemutatásakor az első német kompakt egyterű volt, és az abszolút első, amelynek harmadik üléssorát teljesen a padlóba lehetett hajtogatni. A több mint 1,4 milló példányban készült modell sikeréhez nagyban hozzájárult a Flex7 ülésrendszer, és a nagyfokú variálhatóság. Ám az új konkurensek miatt a Zafira egyre nehezebb helyzetbe került, így a váltásra mindenképp szükség volt.

Modernebb formák

 

Az új Zafira elődjénél jóval dinamikusabb külsejű, designjában igazodik az Opel aktuális arculatához. Az autó minden irányban nőtt, hosszában 14, széltében 3,4 centit, az Astra Caravannal közös padlólemez miatt viszont a tengelytáv csak minimálisan, 8 milliméterrel lett nagyobb. Ennek ellenére a tervezőknek sikerült a komfort és a férőhely terén is előrelépni. A jó elrendezésnek köszönhetően heten ülhetnek, három sorban. A megkönnyített kezelésű Flex7 ülésrendszer a kategória egyik legjobb hétüléses megoldása. A remekül variálható utastér hét, hat, öt, négy, három vagy két üléssel használható, és nincs szükség az ülések körülményes kiszedésére, elhelyezésére. Az első utasülés előredönthető támlával, a támlára szerelt, lehajtható asztalkával, illetve ülés alatti fiókkal tovább fokozza a variálhatóságot. A mérnökök végre megoldották az előd, és általában az Opelekre jellemző rakodó rekesz hiányt, az új Zafirában felszereltségi szinttől függően akár harminc kisebb nagyobb rakodóhely várja az apróbb holmikat.

A méretesebb darabok sem okoznak problémát, ötüléses elrendezésben 620 literes a csomagtér. Ráadásul a Zafira is megkapta az új Astra kombi FlexOrganizer poggyászkezelő rendszerét, amivel az oldalfalak vízszintes sínjeihez sokféleképpen lehet rögzíteni hevedereket, horgokat, osztófalakat és dobozokat, így bármilyen rakomány rendezetten és biztonságosan szállítható.

Széles paletta

A Zafira motorválasztéka igazodik az Astrához, így az ECOTEC család háromféle dízel- és négyféle benzinmotorja kapható, 100 és 200 lóerő közötti teljesítménnyel. Az alapgép a 105 lóerős 1,6-os Twinport, ezt követi az új 140 lovas 1,8-as, majd 2,2-es közvetlen befecskendezéses (150 LE), a polgári verzió csúcsát pedig a 2 literes 200 lóerős benzines turbó képviseli.

Dízel fronton is erős a Zafira, három 1,9-es, közös nyomócsöves teszi teljessé a motorválasztékot. A Fiattal közösen fejlesztett 100, 120 és 150 lóerős változatban készülű motorok a legújabb karbantartásmentes koromszűrővel is rendelhetők. A széles motorválasztékhoz bőséges váltókínálat is társul, hiszen a szokásos öt- és hatfokozatú kézi váltó mellett rendelhető négy-, vagy hatfokozatú automata, és az Easytronic robotváltó is
gyári tuning.

Az Opel genfi stadján feltűnt egy igazi unikum is, méghozzá a gyári tuning verzió. A Zafira OPC megalkotásakor, a tervezők fantáziája szabadabban szárnyalhatott, hiszen a sportos egyterű ötlete már önmagában nagyon merész. A sportosságról az Astra 240 lóerős turbómotorja gondoskodik, így nem meglepő, hogy a buszlimuzin 7,8 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 231 km/óra. Az OPC verzió külseje csak minimálisan tér el az alapváltozattól, néhány apró spoiler és a 18, vagy 19 collos felnik árulkodnak róla. A beltérben a Recaro ülések gondoskodnak a versenyautós feelingről.

Fokozott biztonság

Mind a sportautós OPC, mind az alap 1,6-os Zafira komoly biztonsági csomaggal rendelkezik. Az Opelnél SAFETEC-nek becézett rendszer az aktív és a passzív biztonsági berendezéseket foglalja össze. Ide tartozik az ABS, az elektronikus fékerő-elosztó és az ESP-Plus elektronikus menetstabilizáló. Passzív oldalon két frontlégzsákból, a két első ülés medence-mellkas oldallégzsákjából, és a mindhárom üléssorra kiterjedő fejlégzsákból áll a rendszer.

Opcióként rengeteg hi-tech berendezés rendelhető: Az abroncs nyomás figyelőtől (TPMS) kezdve, a Vectrában is remekül működő, kanyarba világító, kettős xenon fényszórón (AFL) át, egészen az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókig (CDC). Az új Zafira gyártása áprilisban kezdődik az Opel bochumi üzemében, az autó magyarországi bevezetése legkorábban a nyár elején várható.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik