Belföld

Free or fee? – Tartalomszolgáltatási modellek

Drámai csatának lehetünk ismét tanúi a tartalomszolgáltatási modellek háborújának újabb szakaszában. Természetesen már megint az „ingyenes, vagy fizetős" (free or fee) kérdésre adandó helyes válaszról van szó.

A dot-com válságot túlreagáló hirdetők egy időre elfordultak az internettől, rövid ideig úgy tűnt, hogy csak az előfizetésen alapuló tartalomszolgáltatási modell ad esélyt a túlélésre. Miközben azonban a fizetős oldalak elvesztették korábbi látogatóik jelentős részét, az egyre növekvő internetes forgalom és az egyre kifinomultabb hirdetési módszerek manapság egyre vonzóbbá teszik a hirdetésen alapuló, a látogatók számára ingyenes oldalakat.

A tartalomszolgáltatási guruk szerint csak olyasmit érdemes pénzért kínálni az interneten, ami kis erőfeszítés árán nem szerezhető meg ingyen. Ilyen tartalom viszont nagyon kevés akad. (Minden alkalommal jót derülök azon, amikor hazai portálok próbálnak pénzt kérni néhány kattintással ingyen elérhető hírekért.)

Nemrég az Economist tesztelte, mi is lenne, ha nem zárná el honlapját az érdeklődők elől. A Dow Jones, a (fizetős) Wall Street Journal tulajdonosa néhány napja megvette a hasonló profilú (ingyenes) MarketWatch portált. Az AOL bejelentette , hogy (újabb fizetős szolgáltatások kudarca után) hamarosan ingyenessé teszi portálja jelentős részét.

Utószó: Nem tudom, te hogy vagy ezzel, de én mindig akkor akadok fizetős cikkbe, amikor valami nagyon érdekelne. Persze (a fizetésen kívül is) van megoldás. A fontos cikkekre sokan hivatkoznak. Ha a Google-ba bemásolod a cikk teljes címét, jó esélyed van arra, hogy megtalálod valakinél az eredeti szöveget, vagy a „pénztárt” megkerülő linket!


Ajánlott videó

Olvasói sztorik