Belföld

Stratégiai együttműködés a budapesti és pekingi reptér között

A budapesti nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. (BA Rt.) és a pekingi repülőteret működtető Capital Airport Holding Company Ltd. képviselői pénteken Budapesten stratégiai együttműködésről szóló megállapodást írnak alá.

A ferihegyi nemzetközi repülőtér a Malév magyar nemzeti légitársaság bázisrepülőtere. A Malév privatizációját már meghirdette az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV). A korábbi információk szerint a negyedik legnagyobb kínai légifuvarozó, a főleg belföldön üzemelő Hainan Airlines is érdeklődik a magyar légitársaság iránt.

A budapesti légikikötő áru- és postaforgalma az év első felében elérte a 26.721 tonnát, ami 16,8 százalékos emelkedést jelentett az előző év első feléhez viszonyítva. Az utasforgalom ebben az időszakban 28,5 százalékkal 2,72 millióra emelkedett és az első hét hónapban pedig – 30,6 százalékos növekedéssel – elérte a 3,42 milliós utaslétszámot.

A Budapest Airport Rt. az első fél évben az előzetes adatok szerint 2,4 milliárd forint üzemi szintű eredményt ért el, ami 71 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Az év az első felében elért 14,5 milliárd forint árbevétel pedig 16,9 százalékkal haladta meg a bázist. Az adózás előtti nyereség éves szinten várhatóan 27 százalékkal nő a múlt évi 5,8 milliárd forinthoz képest.

A Bejing Capital Airport Group (BCIA) honlapja szerint a Peking központjától 28 kilométerre lévő repülőtéren tavaly 236 ezer repülőgép szállt le és fel. Több mint 23 millió utas fordult meg a repülőtéren és 693 ezer tonna árult kezeltek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik