Belföld

Saab 9-3 1.8 Linear – elérhető presztízs

A Saab szeretné minél szélesebb réteg számára elérhetővé tenni modelljeit. Azt a megoldást találta ki, hogy a turbós erőforrások mellett előveszi a hagyományos szívómotort is. Tekintse meg tesztfotóinkat! >>

Az előző generációs Saabok külseje erősen kilógott a hétköznapi autók sorából. Mára ez némiképp megváltozott, manapság is könnyen felismerhetőek ezek a járművek, ám az igazán egyedi megoldások leginkább a belső térben lelhetők fel.


Saab 9-3 1.8 Linear – elérhető presztízs 1

A műszerfal formavilága az évek során nem sokat változott, továbbra is leginkább egy repülőgép műszerfalára hasonlít. A furcsa design azonban nagyon funkcionális, szinte minden kezelőszerv kézre áll, és az egész rendezett benyomást kelt. Rengeteg apró finomsággal találkozhatunk, kezdve a „Night panel” funkcióval, amivel éjszakai autózáskor kikapcsolhatjuk a nem szükséges műszerek, kapcsolók megvilágítását, de szintén nagyon érdekes a kilométeróra nem lineáris skálázása is. Emiatt sokkal jobban áttekinthető az általában használatos intervallum, és optikailag is visszatartja az embert a gyorshajtástól.

A prémium minőség nemcsak a kifinomult technikán, hanem az anyagválasztáson és az összeszerelésen is érződik. A kárpitok vastagok, a műanyagok kellemes tapintásúak, sajnos azonban a beltér kicsit egyhangú, a fabetét nyilván sokat javítana az összképen. A helykínálat a kategóriában átlagosnak mondható, mind elöl, mind hátul bőséges, és az utastér széltében is kellően nagy.

Ez nem repül





Műszaki adatok
Motor: 1796 cm3-es, négyhengeres benzines
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 90 kW (122 LE) /6000 min
Nyomaték: 167 Nm /3800min
Saját tömeg: 1510 kg
Hossz/szél./mag.: 4635/1762/1466 mm
Tengelytávolság: 2675 mm
Csomagtér: 425 l
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,5 s
Gumiméret: 195/65 R15
Fogyasztás: (városon kívül/város/vegyes) 6,2 / 10,7 / 7,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,9 l/100 km
Üzemanyagtartály: 63 l
Alapár: 6 874 000 HUF

A GM-től érkező 1,8 literes, 122 lóerős szívómotor az üresen is másfél tonnás Saabot egész jól mozgatja. Már alacsony fordulaton is kellemesen húz, de komoly teljesítményt csak 4000 fordulat felett várhatunk tőle. A tipikus Saabos, precízen kapcsolható váltó jól passzol a motorhoz, de sajnos az ötödik egy kicsit rövid, így autópálya menetben a kelleténél jobban pörgeti a motort, s az 160 körül már erős zúgással felel.

A szolidabb menetteljesítményekért némi kárpótlást jelent, hogy kifejezetten takarékos üzem. Mind a féken, mind a futóművön érződik, hogy az autót jóval erősebb motorral is szerelik, így a felfüggesztések túlméretezettek. Ennek köszönhetően a 9-3-as kormányzása rendkívül precíz, a rásegítés mértéke is ideális, egyetlen hibája a nagy átmérőjű kormánykerék. A futóművet sem érheti sok kritika, hiszen kellően feszes, ugyanakkor kényelmesre hangolt, ebből adódóan a nagyon sportos stílust nem kedveli. De egy számmal nagyobb méretű, peres abroncsokkal ez is orvosolható.

Ez is Saab

A kisebb motortól eltekintve az alapverzió is rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyekkel az összes Saab. Így van ez a sokat hangoztatott biztonság terén is. Már az alapkivitelű modell is remekül felszerelt, és olyan extrákat tartalmaz, mint az első, oldal- és függönylégzsákok, a második generációs aktív fejtámlák és a pirotechnikai övfeszítők.


Ezenkívül széria az ABS, az ESP, a vészfékasszisztens, vagyis az autó megzabolázásában is rengeteg minden segít. Mindennek köszönhetően az autó ötcsillagos minősítést kapott az EuroNCAP teszten. A svédek a lopásvédelemre is gondoltak, ugyanis az autóba alapban van Saab riasztó emelésérzékelővel és a zárak is meg vannak erősítve.

Értékelés





Tetszett-nem tetszett
+ egyedi beltér, nagyfokú biztonság, prémium minőség
– drága extrák, zajos motor

Az általunk tesztelt Saab 9-3 Linear ára 6 874 000 forint. Ezért a pénzért egy kicsit alulmotorizált, ám mégis prémium minőségű presztízs autót kapunk. Így a legkisebb Saab jó alternatíva a kissé egyhangú német konkurensek mellett. Az 1,8-as motor karakterében illik a 9-3-hoz, higgadt mindennapi közlekedésben remek társ, aki száguldozni szeretne, az viszont jobban jár a 150 lovas turbóval.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.