Nyolc érdeklődő vásárolta meg a Mahart Duna-Cargo Kft. privatizációs pályázati felhívását, ám a hét elején végül csak öt befektető adott vételi ajánlatot. Az elöregedett magyar folyami flottát üzemeltető cég értékesítését az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. a vártnál hónapokkal később, áprilisban hirdette meg. A szlovák SPAP hajózási társaság és a német Faller Consulting az értékesítési feltételek, illetve a magyar vállalkozás helyzetének megismerése után elállt a versengéstől. Az erejét a többi között a csepeli Mahart Szabadkikötő Rt. privatizációjára tartogató Waberer’s-csoport is beérte a Duna-Cargo pályázati anyagának megvásárlásával. Értesülésünket a legnagyobb hazai közúti fuvarozó és szállítmányozó cégnél nem kommentálták.
A tavaly 2,5 milliárd forint árbevétel mellett 485 millió forint veszteséget felhalmozó Duna-Cargo Kft.-ért a legmagasabb árat a volt osztrák nemzeti hajózási társaság, a DBSG kínálta. A német Meyer-csoporthoz tartozó cég a Népszabadság értesülései szerint kész 2,8 millió eurót – több mint 700 millió forintot – fizetni a 2,056 milliárd forint alaptőkéjű és 2,01 milliárd forint saját tőkéjű magyar vállalkozásért. Az utóbbi években több hajóscéget magába olvasztó német befektetőcsoport számára szakértők szerint a Duna-Cargo nem elavult hajói, hanem a Duna magyar szakaszán áthaladó áruforgalomban még mindig meglévő tízszázalékos részesedése miatt lehet vonzó célpont.