Belföld

Pénz híján maradnak a kátyúk a fővárosban

Évente öt-hatmilliárd forint jut a fővárosi költségvetésből útfelújításra. Az elmúlt hat évben legalábbis így történt - derül ki a Magyar Hírlap írásából.

Konyári Zsófia, a főpolgármesteri hivatal útműtárgyalosztályának vezetője azt mondta: az elmúlt években a javításokra szánt 6 milliárd forintból újították fel például a Nagykörutat, az Andrássy utat, az Alkotás utcát, és ebből javították ki a kisebb hibákat is. Az utak borzalmas állapotáról Konyári Zsófia úgy nyilatkozott: túl régiek a burkolatok, ugyanis a magyar szabványok szerint 15 éves élettartamot terveznek az utaknak, a főváros kezelésében lévő szakaszok 80 százaléka viszont 30 évesnél is idősebb. Ráadásul a mérnökök ezek tervezésénél nem számoltak ekkora forgalommal.

Az útépítő cégek nem csak ebben látják a rengeteg úthiba okát. Az egyik társaság – neve elhallgatását kérő – igazgatója szerint az útminőség elsősorban pénz kérdése. Ha minden évben annyi utat újítanának fel, mint a választások évében, néhány ciklus alatt rendbe lehetne tenni a budapesti hálózatot – vélekedett. (…) A szakember állítja: nincs technikai, fejlettségbeli különbség a magyar és a külföldi útépítő társaságok és az alkalmazott megoldások között. Viszont van, amikor csak az önköltségi ár alatt lehet tendert nyerni. A kivitelezők emiatt néha a kevesebb terhelést bíró, hamarabb elfáradó, olcsóbb alapanyagot kénytelenek felhasználni.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik