Belföld

Aligha korszerűsítik a Szombathely-Graz vasútvonalat

A Szentgotthárd-Körmend-Szombathely közötti vasútvonal fejlesztését a térség gazdasága és a lakosság is igényelné, megvalósításának egyelőre azonban kevés az esélye - jelentette ki Horváth Lajos, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium vasúti főosztályvezetője csütörtökön egy vasútfejlesztési konferencián, Szentgotthárdon.

Szavai szerint ahhoz, hogy a több mint ötven kilométeres szakaszt korszerűsíteni lehessen, a fejlesztési elképzeléseknek mindenképp be kellene kerülniük a Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) célkitűzései közé, valamint a MÁV Rt. 10-15 évre szóló fejlesztési koncepciójába, jelenleg ugyanis a szakasz egyikben sem szerepel.

Horváth Lajos hozzáfűzte: készült egy tanulmány, amely a Graz-Szentgotthárd-Szombathely vasútvonal villamosításának lehetőségeit vizsgálta, ennek eredményeként arra a következtetésre jutottak, hogy érdemes lenne a magyarországi szakaszt fejleszteni, de osztrák oldalon a Grazig terjedő szakasz nem szerepel a fejlesztési elképzelések között.

Horváth Lajos utalt arra, az utóbbi években egyre jelentősebbé váltak Magyarországon a vasúti fejlesztéseknél felhasznált uniós források, szavai szerint ez a jövőben még inkább felerősödhet.

A főosztályvezető szólt arról is: a Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése, az egy nyomtávú pálya felújítása, a biztosítóberendezések cseréje, a vasútvillamosítás összesen több mint 7 milliárd forintba kerülne. A fejlesztést azonban szavai szerint az áruforgalmi és személyforgalmi igények növekedésének is alá kellene támasztania.

A konferencián elhangzott: a régióban jelenleg a Bajánsenye-Zalaegerszeg-Boba közötti vasúti pálya átépítése és villamosítása, valamint a Győr-Pápa-Celldömölk vasútvonal villamosítása szerepel a prioritások között.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik