Belföld

Felpörögtek a nyugat-európai autóeladások

Nyugat-Európában márciusban 6,9 százalékkal - immár második hónapja - emelkedett az eladott új autók száma; az új modellek visszacsábították az autószalonokba a vásárlókat - derül ki az autógyártók brüsszeli székhelyű szervezetének, az ACEA-nak a felméréséből.

Adatai szerint márciusban 1,707 millió új autó eladását regisztrálták, tavaly ez a szám 1,597 millió volt. A márciusi adatokkal együtt az első negyedévben értékesített járművek száma 2,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, ami azt jelzi, hogy a régen várt fellendülés elkezdődött.

Néhány elemző ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy a márciusi eredmények nagyságában szerepe lehetett annak is, hogy idén több munkanap volt ebben a hónapban. A legtöbb gyártó egy-két százalékos növekedést jelzett előre 2004-re; 2003-ban, amikor az iraki háború és a gazdasági pangás aláásta a fogyasztói bizalmat, 1,3 százalék volt a növekedés üteme. Az elemzők többsége az év második feléig nem jósol meredek javulást.

Az autóipar az EU GDP-jének mintegy négy százalékát adja, és mutatója a gazdaság egészének, főként a fogyasztói hangulatnak is. A japán gyártók, a Nissan kivételével, tovább növelték piaci részesedésüket e rendkívül kiélezett versenyt mutató piacon: a tavalyi 13,2 százalékról 14 százalékra.

Eladásait valamennyi európai autógyártó növelte, kivéve a kiöregedőben lévő kínálati palettával rendelkező PSA PeugeotCitroent. A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen eladásai 11,6 százalékkal ugrottak meg; elmaradt ugyanakkor az átlagtól a Renault eladásainak növekedése, mert a gyár a haszonra összpontosítva korlátozta kevésbé nyereséges európai tevékenységét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik