Belföld

Ki építi az erdélyi autópályát – törökök, románok vagy amerikaiak?

A román közlekedési minisztérium tisztségviselői, illetve a török Enka cég egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat tesz annak kapcsán, hogy az amerikai fővállalkozóval, a Bechtel céggel megkötötték a Bors (a magyar határ) és Brassó közötti autópálya építéséről szóló szerződést. Az Adevarul című bukaresti lap szerint az amerikai cég azt vállalta, hogy túlnyomórészt román alvállalkozókkal fog együttdolgozni, ugyanakkor a török Enka azt állítja, hogy ő építi majd az autópályát.

A Brassó–Bors autópályát fele-fele arányban építi majd az amerikai Bechtel és a török Enka Insaat cég – állítja a Dow Jones Newswires, amely a török cég Isztambuli Értéktőzsdének küldött közleményét idézi.

Az információ meglepte a román közlekedési minisztérium illetékeseit is, akik tagadták, hogy bármit aláírtak volna az Enka Insaattal.

„Minden dokumentumot az amerikai Bechtel céggel írtunk alá. Egy alvállalkozóról lehet szó és akkor ez csak az amerikai cégre tartozik” – tudatta a bukaresti minisztérium.

Ennek ellenére az Adevarul szerint meg kell jegyezni, hogy amikor ezen autópálya megépítésére kezet rázott a román hatóságokkal, a Bechtel azt vállalta, hogy túlnyomórészt román alvállalkozókkal fog együttdolgozni. Ezzel különben a közlekedési tárca is dicsekedett, amikor megjegyezte: a Bechtelt választva munkát adott sok más román cégnek is.

A Dow Jones által közölt adatok azt mutatják, hogy az autópályát kilenc év alatt, vagyis 2012-re építik meg és a munkálatok az eredeti megállapodás szerint az Egyesült Államok nemzeti ünnepén, július 4-én kezdik el. A befektetés teljes értéke 3,433 milliárd euró, amelyből a Bechtellel kötött végrehajtási szerződés értéke 2,241 milliárd euró. Az Iptana/Search konzorcium által biztosított tervezési szolgáltatások 42 millió euróba fognak kerülni.


Forrás: Eurocom Kft./Romániai Sajtófigyelő

Ajánlott videó

Olvasói sztorik