Belföld

Napi 1 eurós autó szerencséseknek

Április végétől Budapesten is lehet majd napi 1 euróért SMART kisautót bérelni. A négy keréken guruló reklámfelületek költségeit a hirdetők állják.

A Fox Cityhopper egy Nyugat-Európa nagyvárosaiban már évek óta bejáratott, népszerű autókölcsönzési formát próbál meghonosítani Budapesten. A konstrukció lényege, hogy az autókat névleges napi díjért kölcsönzik, s a díjbevétel és a tényleges költségek különbözetét az autókra ragasztott hirdetések árából fedezi a gépjárműparkot üzemeltető cég.


Kissé feltűnő

 Jön a négyajtós

Az 1998-tól gyártott SMART 2000-ben hozta ki cabrio modelljét. Két évvel később következett a crossblade, majd a harapós roadstar. Az igazi meglepetés azonban az idén májusban várható, amikor piacra dobják az első négyajtós SMART-modellt.  


„Húsz SMART kisautóval indítjuk az 1 eurós gépkocsi kölcsönzési üzletágat” – kezdte Tasnádi Zoltán, a Fox Autorent vezetője. Azt is megtudtuk tőle, hogy a Magyarországon eddig értékesített 250 SMART körülbelül egynegyedét vásárolta meg a cégük. Az 1 eurós kölcsönzési formával párhuzamosan tovább üzemeltetik a hagyományos SMART kölcsönzőt is, ahol napi 33 eurós áron lehet a kiskocsik közül bérelni. Tehát, aki éppen lemarad az akciós SMART-okról, hozzájuthat a hagyományos konstrukcióban is. Mint mondta, az 1 eurós napi áron kínált, nagyon megbízható, a városi közlekedésben kiválóan funkcionáló kiskocsikat „csak azoknak nem ajánlják, akik kerülni kívánják a feltűnést.”


 A független Fox

Az 1988 óta működő Fox Autorent, Magyarország egyik legrégebbi független autókölcsönzője. Jelenleg 350-400 darabos járműparkkal rendelkezik. Az autók 10 százaléka SMART. A kétszemélyes kiskocsik közül 20 darab kerül az 1 eurós flottába.  

Napi 30 kilométert futnak


„A hirdetők számára ellenben éppen azért előnyösek a különös dizájn-világú SMART-ok, mert feltűnőek” – vette át a szót Rafael László, a Fox Cityhopper médiafelületeinek értékesítésével megbízott Premium Media Sales House képviselője. Mint mondta, a hirdetőknek autónként napi 30 kilométeres futásteljesítményt és havi 30 napos utcai jelenlétet garantálnak. Számításaik szerint a SMART, mint reklámfelület hatékonysága versenyképes a hagyományos hordozókkal. Példaként említette, hogy egy felmatricázott SMART egész évi költsége megegyezik egy olyan fővárosi kampány költségével, amely 70 óriásplakátot használ egy hónapon át.


Online sorbanállás

 Szigorú szabályok

Az autók nem vihetők autópályára és legfeljebb Budapest 15 kilométeres vonzáskörzetéig használhatóak. A szabályok betartását szolgálja, hogy a kocsik CASCO biztosítása is csak Budapest körzetére szól. A vidéki kocsikázás szankciója a megemelt bérleti díj, továbbá az, hogy a „tetten ért” bérlő legközelebb csak hosszabb sorbanállás után juthat autóhoz. 


A várható nagy kereslet miatt az 1 eurós SMART autókat csak online-helyfoglalási rendszeren keresztül lehet majd kibérelni. A rendszer – egy nappal az autók utcára kerülése előtt – április 29-én indul. Minden nap délelőtt 8 órától 11 óráig lehet másnapra, de legfeljebb 3 napos időtartamra autót igényelni, azoknak, akik előzőleg a cég weblapján regisztráltatták magukat.

Az igénylők délután 1 és 4 óra között e-mailt kapnak, melyből megtudják, hogy bekerültek-e azon szerencsések közé, akik másnap átvehetik az autót. A helyfoglalási rendszer elsősorban a hirdetők igényeihez alkalmazkodik, vagyis alapvető szempont lesz, hogy a 20 autó minél változatosabb útvonalon járjon. Ugyanezt szolgálja a 3 napos limit is, ami biztosítja az autók forgását a városban. Emellett azért kell legalább 3 naponként a telephelyre gurulniuk az autóknak, mert szintén a hirdetők érdekét szolgálja a tisztaság és a reklámfelület láthatóságának követelménye. 


 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik