Az Európa tervet népszerűsítő elképzeléseivel nyerte meg a Miniszterelnöki Hivatal (MEH) tavaly novemberi kommunikációs célú közbeszerzési pályázatát a Leo Burnett Kft. A négyszázmillió forintos megbízásból a reklámcég 112 milliót kapott a miniszterelnök által tavaly meghirdetett, majd hosszas hallgatás után nemrég “felélesztett” Európa terv kampányára.
A pénzből néhány hete óriásplakátok, újság- és tévéreklámok visszhangozzák a kormányfő legújabb kulcsszavát, a “Modern köztársaságot”, és nemzeti színű útjelző bólyák, zöldségesrekeszek, tankönyvek hirdetik a kabinet által fontosnak tartott fejlődési irányok: az útépítés, a mezőgazdaság és az oktatás jelentőségét.
A kampány miatt az utóbbi napokban több kritika érte a kabinetet, amiért a százmillióból “önmagát hirdeti”. Braun Róbert, a kancellária miniszterelnöki kommunikációt koordináló helyettes államtitkára jogtalannak tartja a bírálatokat.