Belföld

Chicago – tango és jazz, na meg a “szeles” város

Ha nem lehetsz híres, legyél hírhedt! - szól a Chicago szlogenje. Az alkotás, most úgy tűnik, mindkét kategóriának megfelel.

Akárhogyis, a művészet fura dolog, főleg, ha benne van Hollywood, és a jazz. Ez a két szó ugyanis – akik ismerik, tudják – általában mindent alaposan felforgat. Így van ez a Chicago című, szó szerint sikerre ítélt filmmel is. Az alkotás leginkább egy átfestett Moulin Rouge-utánzat, de a jazz-betétek összefolyatásával elért történet nélküli trombitatánc szakmai szempontból mégis igen sokoldalúnak mondható.

Travolta nem vállalta, Gere belejött

Míg John Travolta már nagyon bánja, hogy kétszer is visszautasította a felkérést, a Billy Flynn nevű sztárügyvédet alakító Richard Gere is igencsak fontolóra vette, mit kezdjen a forgatókönyvvel – Mr. Gere ugyanis életében először vállalt táncos-éneklős szerepet. A hírek szerint nem is bánta meg, a színész máris készül következő ugri-bugri filmjére, a “Shall we Dance?”-re, amelyben Jennifer Lopez lesz a partnere.

A film érdekessége, hogy egyik “tisztében” szatíraként működik. Az alkotást éppen a benne felpuccosított és ugyanakkor erősen kritizált siker- és pénzorientált társadalmi rend felvázolása viheti sikerre. A Chicagoban a történet “elenyésző”, így akár az MTV-n is bemutathatnák videoklip gyanánt, mivel – meg kell hagyni – a képi és hanghatások azért igencsak megérik a pénzüket, akárcsak a koreográfus. De hol a sztori? Valószínűleg nem találják, úgyanúgy, ahogy a producerek sem a számításaikat. A musical-adaptációt ugyanis 45 millió dollárból hozták ki, és a legoptimistább becslések szerint is csak bruttó 80 milliót hoz vissza, ami a banki befektetéshez képest jónak mondható, szakmabéli példákkal összehasonlítva azonban mondhatjuk, hogy “nem nagy húzás”.

Zeta-Jones terhesen is táncolni akar

Úgy tűnik a színészeknek nem volt elég. Catherine Zeta-Jones – aki “civilként” épp terhes – bejelentette: táncolni akar az Oscar díjkiosztóján. Filmbéli partnerével, Rene Zellwegerrel a Chicago betétdalát, a “Move it on”-t adják elő élőben a gálaszervezők és a közvélemény legnagyobb meglepetésére.

Azért egy biztos, mindenki saját érzékeivel tesztelje a vásznon feltűnő számtalan fényt és pompát, a jól megtervezett táncot és éneket, a hatásos kosztümös látványt, és próbálja zsigereiben érezni, milyen az a: Tango, Squitz, Á á,…All That Jazz. 

Talán érzékelhető módon ezek a sorok is a film fílingjére utaló módon íródtak, nagyrészt összevisszaság, de helyenként felfedezni benne egy-két pozitív motívumot. A szlogenre gondolva a Chicago túltesz önmagán: Ha híres nem lehetsz, legyél hírdhedt! – vagy valami ilyesmi.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik