Belföld

Opel Vectra 2,2 DTI ELEGANCE

admin

2003. 11. 29. 12:00

Teszteltük a Vectra erősebb dízelmotoros verzióját. A kocsi automata váltója és remek futóműve ideális hosszú távú utazásokhoz. Tekintse meg galériánkat! >>

Az Opel középkategóriás modellje, a Vectra manapság teljesen megszokott látvány az utakon, formavilága nem követi a divatos trendet, semmi furfangos domborítás, semmi látványos design-elem. A jellegzetesen szögletes hangulatú karosszéria robusztus, erőt sugárzó, méreteit tekintve valamivel kisebb, mint fő riválisai, a Ford Mondeo vagy a VW Passat.


Kattintson a képre!


Komor beltér

Az autóba beülve ez a néhány centis hátrány csöppet sem érződik. A kocsi szögletes, egyenes vonalai folytán a térkínálat remek. Elöl kellően tágas, és hátul sem szűkös három személynek. Érdekes megoldás, hogy az ajtók oldalfala gyakorlatilag függőleges, ennek eredményeként a beltér jóval szélesebbnek látszik.


A műszerfal design-ja tökéletes összhangban van a kocsi többi szögletes részével, ám a középkonzol bőséges felszereltsége ellenére is túl egyszerűnek hat. A kidolgozás minősége kifogástalan, az illesztések pontosak, még rendkívül rossz minőségű úton sem hallatszik a műszerfalból semmi zaj. A kezelőszervek anyagválasztása viszont nem a legjobb: a kapcsolók kissé lágy, karcolódásra hajlamos anyaga méltatlan ehhez a kategóriához.


Kattintson a képre!


A Vectra ötszáz literes csomagtartója a versenytársakéhoz mérten tágas, itt különösen előnyös a kocsi egyszerű síkokkal határolt formája. Apró szépséghiba, hogy az ülések lehajtásával csak korlátozottan növelhető a raktér, mivel a kerékdobok közötti méretes merevítő bordák csökkentik. Érdekes megoldás, hogy a hátsó ülések lehajtása csak a slusszkulccsal lehetséges.


Az Opel mérnökei gondoltak a lesből támadó tolvajokra is, ezért a központi zár egy gombnyomásra csak a vezető ajtaját nyitja, és csak másodjára oldja a többit. A csomagtér ajtaját pedig vagy az utastérből vagy a távirányító egy külön gombja segítségével lehet kinyitni.


Kattintson a képre!


Jól felszerelt


Elegance kivitelű tesztautónkban az elöl utazókról egy sor kényelmi berendezés is gondoskodik: mindkét első ülés elektronikusan állítható, nyolc irányban. Ebben a kategóriában szokatlan, hogy az ülőlapok eleje és hátulja külön-külön is állítható, így gyerekjáték megtalálni az ideális üléspozíciót. Amit a memóriában el is tárolhatunk, így elég egy gombnyomás, hogy máris a beállított helyzetbe kerüljenek az ülések és mindhárom tükör. Az ülések tömése németesen kemény, hosszú úton is kényelmes, és az oldaltámasz mértéke is elegendő, hiszen a dízel Vectra nem kimondottan sportmodell.


Praktikus megoldás, hogy az összes elektromos ablak automatikus, azaz képes egyetlen gombnyomásra felemelkedni és lesüllyedni. A rendszer kezelése azonban nem egyszerűsödött, mivel a vezetőnél nincs mind a négy ablakhoz külön kapcsoló, hanem egy kis tolattyúval szabályozhatja, hogy az első vagy hátsó ablakokat akarja mozgatni. A szisztéma a gyakorlatban elég jól működik, ráadásul az ablakokat a központi zár távirányítója is felhúzza.


Kattintson a képre!

A megfelelő hőmérsékletet sokkal könnyebben beállíthatjuk, a kétoldali digitklímával, amely a hátul ülőknek is külön fúvókákon szállítja a kívánt hőmérsékletet. Az Elegance felszereltsége magában foglal egy központi kijelzőt is, melyen a szellőzés és az infotainment szolgáltatások állíthatók be. A fontosabb kezelőszerveket a kormányra, illetve a vezető körüli kapcsolókra helyezték, ám a bonyolult menürendszerben csak nagy odafigyeléssel lehet elboldogulni, és ezt a középkonzolon elhelyezett gombhalmaz sem egyszerűsíti. Nagyon jó viszont, hogy a fedélzeti számítógép adatai egyszerre is megjeleníthetőek, és így könnyen leolvasható minden fontos információ.

A tesztautó kiemelten fontos extrája az úgynevezett irodai csomag. Ez elektronikus mozgatású oldalsó és hátulsó napellenzőt jelent, megfejelve a lehajtható támlájú jobb első üléssel.

 Műszaki adatok

Motor: 2171 cm3-es, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses dízel
Hajtás: elsőkerékhajtás, 5 fokozatú manuálisan is kapcsolható automata
Teljesítmény: 92 kW/125 LE 4000/min
Nyomaték: 280 Nm 1500–2750/min
Saját tömeg: 1530 kg
Hossz/szélesség/magasság: 4596/1798/1460
Tengelytáv: 2700 mm
Csomagtér: 500-1050 l
Végsebesség: 202 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,8 sec
Gumiméret: 215/55 R 16
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 5,9 / 10,7 / 7,7 l/100 km.
Tesztfogyasztás: 9,2 l/100 km
Üzemanyagtartály: 61 l
Listaár: 7.275.000 Ft.
Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli, 12 év átrozsdásodás ellen.

Hosszú útra termett


A remekül felszerelt Vectrát az Opel 2,2 literes 125 lóerős turbódízel motorja mozgatja. Nyomatéka meggyőző (280 Nm), amely már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll. Az aggregát nem a legújabb fejlesztés, amit elsősorban kissé ércesebb hangja és hidegen enyhe vibrációja jelez.

A motorhoz ötfokozatú automata váltót társítottak, mely a kocsit ideális utazóautóvá teszi, bár a városban némileg megnöveli a fogyasztást. A váltót természetesen ellátták a ma divatos manuális kapcsolási lehetőséggel, de ezt feltehetőleg csak a fanatikus automata- gyűlölők használják, hiszen a váltó magától is finoman, rángatásmentesen végzi a dolgát – nagy gázadásra pedig gyorsan reagálva mozgósítja a motor tartalékait.

A kocsi utastere még nagy sebességnél is rendkívül csöndes és komfortos. Ebben nagy szerepe van az újszerű futóműnek: a könnyűfém alkatrészeknek és a hidroelasztikus szilentblokkoknak köszönhetően a Vectra rugózási kényelem tekintetében a kategória egyik legjobbja lett. A futómű előnyös tulajdonságai kanyargós úton is jelentkeznek, az autó irányítása a kissé nagyméretű és túlzott rásegítésű kormánnyal is precíz.

Forszírozott tempónál kissé alulkormányzott, de könnyen uralható. Szélsőséges helyzetekben egy sor elektronikus biztonsági berendezés avatkozik be: az ESP Plusz akár három kerék fékezésével is igyekszik úton tartani a Vectrát, ráadásul ezt nem túl tolakodóan teszi. A kocsi fékteljesítménye a kategóriában átlagosnak mondható (41 méter), itt is elektronikai felügyelet, blokkolásgátló (ABS) és fékerőelosztó (EBD) végzi a dolgát. Pánikfék sajnos nem rendelhető, de ha mégsem sikerül elkerülni a balesetet, akkor szükség esetén működésbe lépnek a szériában nyújtott első, oldalsó és függönylégzsákok.


Kattintson a képre!

Városban is jó

A Vectra városi forgalomban is kiváló partner, könnyű kormányzásának köszönhetően remekül elboldogul a szűk helyeken is, a parkolást a tesztautóban elöl és hátul is elhelyezett parkolóradar (Park Pilot) segíti, ez főleg tolatásnál jön jól, mert az autó magas háta miatt csak korlátozott a hátralátás. A futómű a városban is jól teljesít, remekül nyeli el az útegyenetlenségeket, gondot csupán a kissé rövid rugóút jelent, mélyebb kátyúkban a lengéscsillapító felüthet. Szintén apró kellemetlenség a szekvenciális ablaktörlő-kapcsoló és indexkar, melyek a kapcsolás után rögtön visszatérnek alaphelyzetükbe.

Ez főleg az irányjelzőnél okoz gondot, ott ugyanis első fokozatban hármat villant, és csak második fokozatban működik folyamatosan. Ennek eredményeként egy hagyományos megoldású kocsiból Vectrába átülve kezdetben sűrű jobbra-balra indexelés lehet az eredmény, de ez csak átmeneti probléma, hiszen a rendszer kezelése viszonylag hamar megtanulható.

Értékelés


Kattintson a képre!

A Vectra jó úthibaelnyelő képességével a hazai utakon remek komfortot ad. Azoknak jó választás, akiket nem a forma, hanem a funkcionalitás érdekel. Konzervatív megjelenése és kiemelkedő tudásszintje miatt például cégautónak is ideális. A tesztelt verzió dízelmotorja és automata váltója miatt remek utazóautó, ám a csúcsot jelentő Elegance felszereltség rendkívül drága, nem sokkal többért már azonos felszereltségű Signum is kapható, ami a hosszú távú utazásokhoz még a Vectránál is jobb. 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.