Belföld

Volvo S40 – sportosan stílusos

admin
admin

2003. 11. 15. 12:00

A Volvo öt év után lecseréli sikermodelljét, az S40-est. Az újdonsült svéd sokkal merészebb és sportosabb, mint elődje, de azért hamisítatlan Volvo maradt.

Nem nehéz észrevenni, hogy az utóbbi időben a Volvo egyre dinamikusabb, fiatalosabb autókat készít. Ez a stratégia a merész S80-assal kezdődött, majd a kecses S60-assal folytatódott, és mára elérte a legkisebbet, az S40-est is.



Kattintson a képre!

Karakteres formák

A svédek középkategóriás kocsija az idei frankfurti szalonon mutatkozott be. Az új modell ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Ford Focus C-Max vagy a Mazda 3. A Volvo mérnökeinek komoly tapasztalatuk van a platformstratégia sikeres megvalósításában, hiszen például az elődmodell a Mitsubishi Carismával állt rokonságban.

A most debütáló Volvo formavilága tökéletesen illeszkedik a márkaarculatba, gyakorlatilag az S80-as vonásait örökölte, de felfedezhetők rajta az S60-as lendületes vonalvezetésének nyomai is. A masszív kocsi arányai tekintve is üde színfoltot jelent a konkurencia manapság divatos modelljei között.

Kicsit nagyobb


Kattintson a képre!


Új padlólemezének köszönhetően az S40-es a szinte minden dimenzióban nőtt. A modell 4468 mm-es hossza pontosan 48 mm-rel kevesebb az elődjéénél, ugyanakkor a tengelytáv 78 mm-rel nőtt, a szélesség, pedig 54 mm-rel lett több. Az autó magasabb is lett 44 mm-rel.


A zömök forma miatt kisebbnek tűnő kocsi valójában tágasabb, mint amit a látvány sugall. A Volvónál továbbra is kiemelten fontosnak tartják a biztonságot, így az új modellnél olyan kialakítást választottak, hogy frontális ütközés esetén a motor akár 500 millimétert is hátramozdulhasson, ezzel is csökkentve az utasteret érő ütközési energiát.



Kattintson a képre!


Ismerős motorok


Az új Volvo S40 kezdetben öthengeres benzinmotorokkal készül. Közülük a csúcsot a 220 lóerős T5 képviseli, amit fronthajtás helyett elektronikus vezérlésű összkerékhajtással (AWD), illetve hatfokozatú kézi váltóval vagy ötfokozatú automataváltóval szerelnek fel.

A másik öthengeres a már jól ismert 2,4 literes 170 lovas motor. Az előzetes hírekkel ellentétben sajnos nem tervezik a BMW M3 ellenfelének szánt 300 lóerős R változat piacra dobását.
A jövőben négyhengeres motorokkal is bővül a paletta: 2004 májusában érkezik a Fordtól származó 1,8 literes 125 lóerős és az 1,6 literes 100 lóerős, de elérhető lesz egy 110, és egy 136 lóerős turbódízel is.

Merész belső


Kattintson a képre!


A dinamikus belsőhöz elegáns, ugyanakkor a Volvótól kissé szokatlan belső társul. A legfőbb újdonságot a középkonzol jelenti, melyben a kapcsolók egy vékony alumíniumlapon kaptak helyet. Az ergonómiai szempontok szerint készített konzol különleges megvilágítást kapott, ennek köszönhetően a sok gomb és kapcsoló mégis átlátható.

A Volvo reményei szerint 70 ezer új S40-et értékesít 2004-ben, ebből 28 ezret az Egyesült Államokba szánnak. Az azonos műszaki alapokra épülő V50-es kombi feltehetőleg még az idén bemutatkozik, és ezzel lezárul a Volvo modellek fiatalítása.


 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Farkas Norbert / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.